آب اکسیژنه در کجا نگهداری میشود؟

آب اکسیژنه در کجا نگهداری میشود؟

 

آبا اکسیژنه چیست؟ آب اکسیژنه در کجا نگهداری میشود؟ از آب اکسیژنه به چه منظوری استفاده می شود؟ با توجه به اینکه آب اکسیژنه یکی از انواع مواد شیمیایی است که در صنایع به کار می رود در مجموعه پرهام شیمی به بررسی آن خواهیم پرداخت.در صنایع کشور از مواد شیمیایی بسیار مختلفی در جهت پیشبرد اهداف استفاده می شود که هر یک از آنها در صنایع مختلفی به کار می روند و کاربرد مخصوص به خود را دارند.یکی از انواع مواد شیمایی که در این خصوص مورد استفاده قرار می گیرد، آب اکسیژنه است که انواع مختلفی دارد و به صورت خوراکی، صنعتی و آزمایشگاهی تولید می شود.

آب اکسیژنه چیست؟ و آب اکسیژنه در کجا نگهداری میشود؟

آب اکسیژنه به ماده ای گفته می شود که متشکل از هیدروژن و اکسیژن است و با نماد h2o2 در شیمی نمایش داده می شود. آب اکسیژنه از نظر رنگ به صورت شفاف و بی رنگ و همانند آب است و بوی آن نیز ازن مانند است. علاوه بر آن مزه این ماده شیمیایی تلخ است و استشمام و استنشاق آن ممنوع است.

در علم شیمی هیدروژن پراکسید و یا همان آب اکسیژنه را به عنوان ساده ترین پراکسید معرفی می کنند. زیرا این ماده از ترکیب اکسیژن با اکسیژن به صورت مفرد تشکیل شده است.

آب اکسیژنه در کجا نگهداری میشود؟

در کنار ویژگی های آب آکسیژنه که به انها اشاره کردیم، یکی از ویژگی های بارز  آن را باید اینگونه معرفی کرد. که این ماده شیمیایی در صورت وجود نور به آرامی تجزیه می شود، و از بین می رود. همانند الکل که وقتی در معرض هوا قرار می گیرد تجزیه می شود. و یا مواد شیمیای دیگری که با چنین واکنش هایی رو به رو هستند.

بر اساس این ویژگی موجود در آب اکسیژنه باید آن را به گونه ای بسته بندی و نگهداری کرد که در معرض نور قرار نگیرد. هر چه وضعیت بسته بندی و فضای این ماده شیمیایی مناسب تر باشد از تجزیه شدن آن به میزان بیشتری جلوگیری به عمل می آید.

از بهترین روش های نگهداری و بسته بندی آب اکسیژنه، قرار دادن آن در شیشه های تیره رنگ است .زیرا این شیشه ها از وارد شدن نور  و برخورد آن با ماده جلوگیری می کنند.

علاوه بر آن در خصوص محافظت بیشتر و بهتر از این ماده میتوان آن را با همان بسته بندی ذکر شده در زیر زمین و یا انبار قرار داد زیرا فضای زیر زمین و انباری تاریکتر است. و میزان نور کمتری در این فضاها جریان پیدا می کند.

حمل و نقل آب اکسیژنه چگونه باید باشد؟

همان طور که نگهداری از این ماده شیمیایی شرایط خاصی دارد .برای حمل و نقل آن نیز باید شرایط مخصوصی وجود داشته باشد. به صورت کلی برای نقل و انتقال این ماده باید آن را در شیشه های تیره رنگ قرار داد و درب شیشه را به صورت محکم بست تا در حین انتقال و تکان خوردن وسیله نقلیه این ماده شیمیایی از ظروف بیرون نریزد.

علاوه بر آن بهتر است که برای حمل و نقل آب اکسیژنه بطری های آن را در داخل وسایل نقلیه ای همچون کامیون هایی که دارای مخازن مسقف هستند قرار داد. و انها را به مکان مورد نظر منتقل کرد.

زیرا در صورتی که وسیله نقلیه از قسمت حمل بار مناسبی برخوردار نباشد .و نور به آن وارد شود، این امکان وجود دارد که آب اکسیژنه تجزیه شود.

کاربرد آب اکسیژنه چیست؟

آب اکسیژنه بر اساس نوع آن برای اهداف مختلفی به کار می رود که برخی از مهمترین کاربرد های آن را میتوان از قبیل زیر در نظر گرفت:

  • تولید لوازم آرایشی و بهداشتی
  • انجام دادن برخی از امور مربوط به معادن
  • کمک به انجام امور در صنعت کاغذ سازی و خمیر کاغذ
  • سنتز کردن شیمیایی
  • ضدد عفونی کننده
  • کشاورزی

 

از آب اکسیژنه در تمامی این امور استفاده می شود. و در صورتی که این ماده در صنایع وجود نداشته باشد.مشکلاتی در انجام تمامی این امور به وجود می آید.

سخن پایانی:

مجموعه پرهام شیمی بررسی کردیم که آب اکسیژنه در کجا نگهداری میشود. تا شرایط ایده آل و مناسبی وجود داشته باشد و از تجزیه شدن آن جلوگیری به عمل آید.اگر قصد دارید که این ماده شیمیایی را از پرهام شیمی خریداری کنید، با شماره تماس هایی که در وب سایت برای شما عزیزان درج شده است تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید:

تاثیر covid-19 برای مصرف آب اکسیژنه چیست؟

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید