آیا آب اکسیژنه خاصیت رنگبری دارد؟

آیا آب اکسیژنه خاصیت رنگبری دارد؟

آیا آب اکسیژنه خاصیت رنگبری دارد؟ در صنایع به چه منظوری از آب اکسیژنه استفاده می شود؟مواد  شیمیایی بسیار گوناگون و متفاوت هستند و در صنایع مختلفی به کار میروند. یکی از انواع مواد شیمیایی که در صنایع مختلف کاربرد دارد، آب اکسیژنه است. که به آن پراکسید هیدروژن نیز می گویند.آب اکسیژنه کاربرد های متفاوتی دارد و با گرید های صنعتی مختلف به میزان درجه خلوص ۳۰ تا ۷۰ درصد به کار برده می شود.

آب اکسیژنه با خاصیت رنگبری را از کجا تهیه کنیم؟

افراد حقیقی و یا حقوقی که قصد داشته باشند برای مصارف مورد نظر خود در صنایع مختلف آب آکسیژنه تهیه کنند، قادرند تا از مجموعه پرهام شیمی خرید خود را انجام دهند.پرهام شیمی وارد کننده و عرضه کننده انواع مواد شیمیایی مختلف است که به بهترین شکل ممکن این ماده شیمیایی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهداما پس از خرید و تهیه پراکسید هیدروژن توجه داشته باشید که آن را نباید به چشم و یا صورت خود بزنید و باید در خصوص استفاده از آن تمامی نکات ایمنی را رعایت کنید.

آیا آب اکسیژنه خاصیت رنگبری دارد؟

آب اکسیژنه را به عبارت دیگر میتوان به عنوان ماده ای مرکب از هیدروژن و اکسیژن در نظر گرفت. که آن را با نماد شیمیایی h2o2 نشان می دهند. این ماده شیمیایی از مزه تلخی برخوردار است و مایع بی رنگی همچون آب است که از نظر بویایی آن را همانند بوی ازن در نظر می گیرند.خوردن آب اکسیژنه بسیار مضر است و باید به شدت از آشامیدن آن خودداری کرد.

تعریف دیگری که برای این ماده شیمیایی وجود دارد بیان می کند که آب اکسیژنه ساده ترین پراکسید موجود در جهان است و از پیوند اکسیژن و اکسیژن تشکیل شده است.چنانچه پراکسید هیدروژن را در معرض نور قرار دهید به سرعت تجزیه می شود و به همین دلیل آن را در صنایع مختلف در شیشه های تاریک نگهداری می کنند.

پیشنهاد ما:آب اکسیژنه در کجا نگهداری میشود؟

انواع آب اکسیژنه چیست؟

آب اکسیژنه دارای سه نوع مختلف است که انواع آن را میتوان از قبیل زیر در نظر گرفت.و برای اینکه بدانیم آیا آب اکسیژنه خاصیت رنگبری دارد و یا خیر باید به انواع آن اشاره کنیم.

آب اکسیژنه صنعتی:

یکی از مهم ترین انواع آب اکسیژنه را میتوان آب اکسیژنه صنعتی معرفی کرد. که با غلظت ۳۵ درصد الی ۵۰ درصد در صنایع استفاده می شود. در این نوع پراکسید هیدروژن فلزات سنگین و مواد مضر دیگری وجود دارند که به همین دلیل باید از این نوع پراکسید هیدروژن فقط در صنایع استفاده شود و کاربرد های دیگر توسط آن توصیه نمی شود.

آب اکسیژنه صنعتی از جمله انواع پراکسید هیدروژن است. که از خاصیت رنگبری برخوردار است و در بسیاری از کارخانه ها و یا صنایع به منظور رنگ بری کردن از آن استفاده می شود.

 

آب اکسیژنه آزمایشگاهی:

از آب اکسیژنه آزمایشگاهی برای انجام کارهای تحقیقاتی و علمی استفاده می شود که به کار بردن آن در این زمینه بسیار رایج است و از درصد خلوص بسیار بالایی برخوردار است.

آب اکسیژنه خوراکی:

آب اکسیژنه خوراکی از جمله انواع آب اکسیژنه است. که در نوع ۳۵ درصد و ۵۰ درصد به کار می رود و از خاصیت رنگبری برخوردار نیست.

آیا آب اکسیژنه خاصیت رنگبری دارد؟

در بخش های فوق اشاره کردیم که آب آکسیژنه از قدرت رنگبری برخوردار است. و در میان انواع آب اکسیژنه ها فقط انواع صنعتی دارای خاصیت رنگبری هستند. لازم به ذکر است که این ماده شیمیایی قادر به از بین بردن رنگ تمامی مواد نیست بلکه فقط برخی از انواع مواد را رنگبری می کند.

 

مسائل ایمنی در خصوص آب اکسیژنه صنعتی:

از مهم ترین نکات ایمنی که لازم است تا کسانی که با پراکسید هیدروژن سر وکار دارند به رعایت آن بپردازند از قبیل زیر می باشند:

  • پرهیز از تماس چشمی با این ماده
  • پرهیز از تماس دادن آب اکسیژنه با پوست صورت و بدن
  • پرهیز از استنشاق کردن آب اکسیژنه
  • حنل و نقل این ماده در بسته بندی هایی با رنگ تیره
  • و…

کلام پایانی:

در پرهام شیمی که عرضه کننده انواع مواد شیمیایی است. به بررسی این موضوع پرداختیم که آیا آب اکسیژنه خاصیت رنگبری دارد؟ و یا خیر. تمامی کسانی که به آب اکسیژنه نیاز دارند باید آن را بر اساس هدف مورد نظر خود در انواع ذکر شده تهیه کنند. زیرا انواع دیگر آن از خاصیت های دیگری نیز برخوردار هستند.

 

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید