انواع سموم کشاورزی و کاربرد های آنها

انواع سموم کشاورزی و کاربرد های آنها:

در رابطه با سموم کشاورزی چه می دانید؟ آیا با انواع سموم کشاورزی و کاربرد های آنها آشنا هستید؟ آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که به چه منظوری از سموم در کشاورزی استفاده می شود؟چنانچه کسب اطلاع از این مسائل برای شما اهمیت دارد، تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

کشاورزی یکی از صنایع بسیار مهم و اساسی در هر کشوری محسوب می شود. که بخش بسیار گسترده ای از مواد غذایی مورد نیاز انسان ها توسط این صنعت تولید می شود.کشاورزی پیچیدگی های بسیار زیادی دارد و کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند باید به میزان کافی از صنعت کشاورزی اگاهی داشته باشند و از پیچیدگی های آن سر در بیاورند.در کشاورزی از سموم مختلفی استفاده می شود که شناخت آنها و بررسی علت به کار بردن انها برای همه کسانی که در ای زمینه فعالیت دارند، مهم است.

انواع سموم کشاورزی و کاربرد های آنها:

سموم کشاورزی در واقع به مواد شیمیایی گفته می شود که برای کشاورزی تولید می شوند و توسط کشاورزان مورد استفاده قرار می گیرند. هدف از به کار بردن سموم کشاورزی دفع کردن آفات گیاهان است که به کمک انها سلامتی گیاه تامین می شود و دسترسی هر گونه آفت، باکتری ویروس به گیاهان پرورش یافته در کشاورزی از بین می رود.سموم کشاورزی امروزه بخشی جدایی ناپذیر از این شاخه محسوب می شوند که کشاورزان در سرار دنیا از انها استفاده می کنند.

انواع سموم کشاورزی و کاربرد های آنها از قبیل زیر در نظر گرفته می شوند:

سمومی که برای دفع کردن آفات استفاده می شوند:

این سموم برای دفع آفات استفاده می شوند که به انها آفت کش نیز می گویند. به کمک این سموم می توان جلوی نفود آفات مختلف را به گیاهان گرفت و بهره وری محصولات را افزایش داد.

سموم ماندگار کشاورزی:

سموم ماندگار کشاورزی در واقع به بخشی از سم های به کار رفته در کشاورزی کفته می شود که مدت زمان زیادی برای تجزیه شدن آنها زمان نیاز است.  به صورت کلی در حدود چند ماه الی چند سال زمان برای تجزیه انها نیاز است.

سموم تجزیه پذیر کشاورزی:

این گروه از سموم کشاورزی در حقیقت به این شکل هستند. که میکروب ها و یا هر گونه موجود زنده می تواند آنها را به ترکیبات بی ضرر تبدیل کند.

انواع سموم دفع آفات در کشاورزی چیست؟

با توجه به اینکه یکی از سموم کشاورزی، سموم دفع آفات محسوب می شوند .باید به این مساله اشاره کنیم که سموم دفع آفات به خودی خود دارای انواع مختلفی هستند. که انواع آنها از قبیل زیر در نظر گرفته می شوند:

  • سموم مربوط به حشرات که به انها حشره کش نیز می گویند
  • سموم مربوط به گیاهان که به انها علف کش هم گفته می شود
  • سموم مربوط به جوندگان
  • سمومی که برای از بین بردن باکتری ها استفاده می شوند
  • سموم مربوط به از بین بردن قارچ ها که به انها قارچ کش نیز می گویند
  • سموم مربوط به لاروها که به انها لارویید نیز می گویند

تمامی این سموم برای از بین بردن آفات به کار می روند و سلامتی گیاهان را در کشاورزی تامین می کنند.

انواع سموم کشاورزی از نظر نوع ساخت:

به صورت کلی سمومی که در کشاورزی استفاده می شوند را به دو شکل تهیه می کنند که این دو روش به شرح زیر هستند:

سم های بیولوژیکی:

سم هایی که از نوع بیولوژیکی هستند از مواد طبیعی تولید می شوند.  به عنوان مثال: حیوانات، گیاهان، باکتری ها و مواد معدنی برای تولید این سم ها به کار می روند.

سم های شیمیایی:

در مقابل سم های بیولوژیکی که از مواد طبیعی ساخته می شوند، سم های شیمیایی از مواد کاملا شیمیایی ساخته می شوند. و آنها را در آزمایشگاه های شیمی مربوط به تولید سموم کشاورزی می سازند.

کلام پایانی:

انواع سموم کشاورزی و کاربرد های آنها را برای شما هموطنان عزیز در مجموعه پرهام شیمی مورد بررسی قرار دادیم. با توجه به اینکه مجموعه پرهام شیمی یک مجموعه بسیار معتبر در زمینه واردات و عرضه مواد شیمیایی است .و فعالیت بسیار گسترده ای در کشور ما دارد، می توانید انواع سموم کشاورزی مانند کود اوره مورد نیاز خود را از این مجموعه تهیه کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات و محصولات پرهام شیمی بخش های دیگر سایت را مورد بررسی قرار دهید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید