باکتری های موجود در آب آشامیدنی چیست؟

باکتری های موجود در آب
آب برای، زندگی موجودات بسیار ضروری است؛ اما امروزه بسیاری از مردم به آب آشامیدنی تمیز و سالم دسترسی ندارند. برخی از افراد، به دلیل عفونت های باکتریایی که از طریق آب به بدن آن ها منتقل می شود، بیمار شده و در نهایت فوت می کنند. باکتری ها به طور معمول، میکرو ارگانیسم های تک سلولی هستند که جزء باکتری های موجود در آب می باشند. ما در مقاله قصد داریم تا شما را با باکتری های موجود در آب بیشتر آشنا کنیم. شاید در این صورت به اهمیت وجود یک دستگاه تصفیه در منازل خود پی ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این موضوع تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع باکتری های موجود در آب چیست؟

همیشه گفته شده است که مصرف آب های آلوده تا چه حد می تواند به سلامتی انسان آسیب برساند. به  همین دلیل  است که توصیه می کنیم از آب های تصفیه نشده، آب چاه و چشمه حدالامکان استفاده نکنید؛  زیرا وارد شدن باکتری های موجود در آب به بدن انسان باعث بروز بیماری ها و مشکلاتی مانند تهوع، استفراغ، سردرد و خستگی می شود. ما در این بخش از انواع باکتری های موجود در آب را به طور اختصاصی مورد بررسی قرار می دهیم.
باکتری های موجود در آب
• انگل لامبلیا ژیاردیا
این باکتری یکی از انگل هایی است که از طریق فاضلاب و مدفوع موجودات زنده وارد شبکه های آب می شود. اگر آب آلوده به این انگل را بنوشید یا مواد غذایی و ظرف ها را با این آب شست و شو کنید، باعث انتقال بیماری ژیاردیازیس در شما می شود. بخشی از علائم بروز این بیماری کرامپ شکمی، کاهش وزن، اسهال و تهوع است که باعث مسومیت شما می شود. بعد از بروز این علائم شما باید بلافاصله به پزشک مراجعه نمایید.
• باکتری کریپتوسپوریدیوم
این باکتری هم نیز  مانند باکتری قبلی از طریق مدفوع وارد طبیعت می شود. لازم است بیان کنیم که عوارض و علائم این بیماری در روزهای اولیه خود را نشان نمی دهد. این عمل باعث می شود تا این بیماری در بدن شما پیشرفت کند. این بیماری مشکلاتی چون تهوع، استفراغ و بیماری های گوارشی را به دنبال دارد. این بیماری  برای کودکان، سالمندان و اشخاص مبتلا به ایدز و سرطان کشنده است.
• باکتری ای کولی
این باکتری در مقایسه با دو باکتری قبلی کم خطر تر بوده و تنها در برخی موارد باعث بروز اسهال کوتاه مدت و خفیف می شود. در بعضی از موارد نادر دیده شده است که این باکتری باعث بروز بیماری های کلیوی خطرناک شده است. این بیماری در افراد مسن تر و کودکان عوارض بیشتری دارد.
• باکتری لژیونلا
این باکتری هم از طریق طبیعت وارد آب می شود. علائم این بیماری درد شدید عضلانی، اسهال، استفراغ و سر درد است. این بیماری در جهان باعث مرگ بسیاری از افراد شده است.

اهمیت تصفیه آب در نابودی باکتری ها

تصفیه آب درحال حاضر بهترین روش برای جلوگیری از ورود این باکتری ها به بدن انسان است. اما لازم است بدانید که تصفیه شهری زمانی که انجام می شود، برخی از باکتری های ریز نیز از بین نمی روند و از طریق لوله های آب مجددا با آب همراه می شوند. بهترین روش برای داشتن آب تصفیه شده و سالم این است که  شما از تصفیه های آب خانگی استفاده کنید. این روش نیز باعث می شود تا اگر باکتری هم در آب وجود داشته باشد، با این روش آن ها را از بین ببرید.
اگر علاقه دارید از آب های طبیعت مانند رودخانه ها و چشمه ها بنوشید، باید آگاه باشید که نباید از این آب ها مخصوصا چاه ها استفاده کنید.؛چون این آب ها بی شک دارای باکتری های بیماری زا بوده و امکان دارد جان شما را به خطر بیاندازند. نا گفته نماند که آب های شهری نیز دارای باکتری هستند و برای خلاصی از آن ها نیز باید از تصفیه کن های خانگی استفاده کنید. استفاده از یک دستگاه تصفیه خانگی باعث می شود تا آب مورد استفاده شما کاملا سالم باشد. پس هرگز اهمیت مصرف آب آشامیدنی سالم و تصفیه شده را دست کم نگیرید. از این که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما عزیزان سپاس گزاریم.
باید بدانید که آب های آشامیدنی شهری هم دارای باکتری های بیماری زا هستند. باید برای جلوگیری از بیماری های ناشی از باکتری باید از سیستم تصفیه های خانگی استفاده کنید. امیدواریم از مطالعه این مطالب اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید