بزرگترین پتروشیمی های ایران

بزرگترین پتروشیمی های ایران
امروزه تعداد زیادی شرکت پتروشیمی در سراسر کشور ایران وجود دارد که جزو صنایع شیمیایی محسوب می شوند. در این شرکت ها انواع مواد شیمیایی تولید و عرضه خواهند شد؛ به همین دلیل با توجه به مواد بسیار زیادی که در پتروشیمی ها تولید می شوند، این مراکز امروزه در زندگی روزانه از اهمیت بالایی برخوردار هستند. معمولاً در ایران پتروشیمی های بسیار بزرگی راه اندازی شده اند. برای آشنایی بیشتر با بزرگترین پتروشیمی های ایران در ادامه مطلب با ما باشید تا آن ها را به شما معرفی کنیم.

معرفی بزرگترین شرکت های پتروشیمی ایران

پتروشیمی های ایران، معمولاً موادی را تولید می کنند که در زندگی روزمره از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند. در این صنایع موادی مانند لوازم آرایشی، انواع مواد شوینده، کود، پارچه و غیره تولید می شوند. به همین دلیل اهمیت این شرکت ها روز به روز در حال افزایش است و سالانه شرکت های پتروشیمی زیادی در داخل ایران تاسیس و راه اندازی می شوند. بعضی از بزرگ ‌ترین شرکت های پتروشیمی موجود در داخل ایران، عبارتند از:
● پتروشیمی اصفهان
● پتروشیمی بندر امام
● پتروشیمی پردیس
● پتروشیمی اروند
● پتروشیمی امیرکبیر
● پتروشیمی نوری
معرفی بزرگترین شرکت های پتروشیمی ایران
در ادامه توضیحات مختصری درباره هر یک از این ها شرح می دهیم.پیشنهاد ما:کاربرد پلی الکترولیت در نفت و گاز

لیست شرکت های پترو شیمی:

پتروشیمی اصفهان
پتروشیمی اصفهان جزو اولین تولید کننده های محصولات آروماتیک در داخل ایران محسوب می شود، به گونه ای که می توان آن را جزو برنامه های ملی و مهم در دهه اول انقلاب به حساب آورد. این شرکت در سال ۱۳۷۱ برای تولید مواد آروماتیک مانند: بنزین، زایلین و غیره تولید شده است که سالانه حدود ۳۰۰ هزار تومان محصول را تولید کرده و به داخل ایران عرضه می کند. این شرکت محصولات متنوعی را برای تولید مواد شوینده، پلاستیک، پارچه، پلی استر، نرم کننده، پلاستیک، رنگ و غیره تولید می کند.
پتروشیمی بندر امام
پتروشیمی بندر امام در شمال غربی خلیج فارس و در استان خوزستان واقع شده است. اصلی ترین صنایع تولیدی در این پتروشیمی شامل پروپیلن، اتیلن، بنزن و غیره می شوند. معمولا این مواد برای تولید محصولات میانی و نهایی در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به اینکه این پتروشیمی به سوخت، مواد اولیه، امکانات جاده ای، فرودگاه و غیره دسترسی دارد، جزو بزرگترین پتروشیمی های داخل ایران محسوب می شود. این شرکت سالانه میزان زیادی مواد شیمیایی را تولید و به داخل ایران عرضه می کند.
پتروشیمی پردیس
پتروشیمی پردیس یکی از بزرگترین پتروشیمی های ایران است که در زمینه تولید و عرضه محصولات آمونیاک و اوره فعالیت دارد. این پتروشیمی جزو بزرگترین تولیدکنندگان آمونیاک و اوره در خاورمیانه محسوب می‌ شود که محصولات آن در اکثر نقاط جهان قابلیت عرضه را دارد. با توجه به میزان تولیدات بالا، استفاده از فناوری های مناسب، هماهنگی با محیط زیست، دسترسی به گاز، استفاده از امکانات حمل و نقل و غیره باعث شده است که موقعیت این پتروشیمی بسیار مناسب باشد. به همین دلیل تولیدات آن بسیار بالا است و توانسته است که در بازار بین المللی جایگاه ویژه ای را از آن خود کند.
پتروشیمی اروند
پتروشیمی اروند امروزه جزو بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان pvc در خاورمیانه محسوب می شود. این شرکت در راستای توسعه اقتصادی کشور راه اندازی شده است و سالانه به میزان زیادی محصولات متنوع را تولید می کند. محصولات این شرکت به داخل و خارج از کشور عرضه می شوند. با توجه به میزان تولیدات بالایی که در این پتروشیمی صورت می گیرند، امروز توانسته است که در بازار بین المللی جایگاه خوبی داشته باشد.
بزرگترین پتروشیمی های ایران
پتروشیمی امیرکبیر
پتروشیمی امیرکبیر جزو بزرگترین پتروشیمی های پلی الفینی در داخل ایران محسوب می شود. این پتروشیمی سالانه ۷۰۰ هزار تن انواع مواد شیمیایی پلی اتیلن سبک و سنگین و مواد اولیه برای صنایع پایین دست را تولید می کند. همچنین در شرکت پتروشیمی امیرکبیر هر سال نزدیک به ۲۰ هزار تن ماده به عنوان پلیمر مصرفی و ۵۱ هزار تن بوتادین تولید می شود. معمولاً این شرکت محصولات تولیدی خود را در داخل و خارج از کشور عرضه می کند.
پتروشیمی نوری
پتروشیمی نوری جزو بزرگترین تولیدکنندگان محصولات آروماتیک در داخل ایران است .که در سال ۱۳۷۷ تاسیس و راه اندازی شده است. این شرکت سالانه با تولید چهار و نیم تن محصولات مختلف توانسته است جایگاه ویژه‌ای را در بازار بین المللی کسب کند. همچنین پتروشیمی نوری جزو بزرگترین مجتمع های پتروشیمی در جهان محسوب می‌ شود که از شهرت جهانی برخوردار است. به همین دلیل میزان زیادی از تولیدات این شرکت به داخل و خارج از ایران ارسال می شود.
در سطح کشور ایران تعداد بسیار زیادی شرکت ‌های پتروشیمی تاسیس و راه‌ اندازی شده اند که سالانه به میزان زیادی محصولات شیمیایی و مواد اولیه برای ساخت محصولات گوناگون را تولید می ‌کنند. وجود این شرکت تا اندازه ای اهمیت دارد که بدون آن ها محصولات اصلی برای زندگی روزانه تولید نخواهد شد. شرکت پرهام شیمی جزو معروف ترین و برترین شرکت هایی است که می تواند مواد مورد نیاز برای شرکت‌ های پتروشیمی در داخل ایران را فراهم کند. صنایع گوناگون می توانند محصولات مورد نیاز خود را از این شرکت تهیه کنند و از کیفیت محصولات اطمینان حاصل نمایند.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید