ترکیب کردن کدام مواد شوینده خطرناک است؟

ترکیب کردن کدام مواد شوینده خطرناک است؟

آیا ترکیب مواد شوینده با هم مشکل ساز است؟ ترکیب کردن کدام مواد شوینده خطرناک است؟در مجموعه پرهام شیمی که عرضه کننده و وارد کننده مواد شیمیایی است قصد بررسی این موضوع را داریم. با این وجود اگر کسب اطلاع در این زمینه برایتان حائز اهمیت است با ما تا بخش پایانی همراه باشید.

بسیاری از بانوان و یا افرادی که از مواد شوینده برای نظافت منزل و فضاهای دیگر استفاده می کنند، گاهی اوقات بر این باورند که اگر چند مواد شوینده را با هم ترکیب کنند به شکل بهتری میتوانند نظافت محیط را ایجاد کنند.

اما باید گفت که مواد شوینده از ترکیبات شیمیایی مختلفی ساخته می شوند. و در استفاده از آنها باید جوانب احتیاط را رعایت کرد تا از بروز مشکل جلوگیری شود. عرضه کنندگان مواد شوینده اعتقاد دارند که نباید ترکیبات مواد شوینده با سایر مواد شوینده ترکیب شوند.زیرا این کار خطرساز است و می توانند مشکلاتی را برای انسان به وجود آورد.

حتی این موضوع بر روی بسته بندی اکثر مواد شوینده شیمیایی نیز درج شده است زیرا انجام این کار باعث تولید گازهای سمی و کشنده می شود.

ترکیب کردن کدام مواد شوینده خطرناک است؟

بر اساس مطالب ذکر شده در فوق از ترکیب کردن مواد شوینده ای که در این بخش شرح می دهیم بپرهیزید:

وایتکس و سرکه:

ترکیب کردن وایتکس و سرکه به عنوان یک شوینده و چربی گیر باعث ایجاد گاز کلر می شود. و این گاز برای سلامتی انسان مضر است. بر اساس ایجاد گاز کلر از ترکیب این مواد شوینده، افرادی که در مجاورت آن قرار دارند دچار سوزش چشم می شوند. و حتی در موارد حاد تر ممکن است که درد قفسه سینه در انها پدیدار گردد. و یا تورم و تاول در گلو و حلق ایجاد شود. علاوه بر آن در صورت استفاده از این ترکیب خطرناک ممکن است که به متورم شدن چشم و پوست نیز مبتلا شوید.

ترکیب کردن انواع جرم گیر با یکدیگر:

ترکیب کردن جرم گیرهای مختلف نیز از دیگر ترکیبات خطرناک است. که باید حتما از انجام این کار بپرهیزید. ترکیب کردن انواع جرم گیرهای قوی با یکدیگر می تواند منجر به بروز انفجار شود و برای شما دردسرهای بدی را ایجاد کند.

ترکیب لوله بازکن ها با یکدیگر:

ترکیب کردن لوله بازکن های مختلف با یکدیگر از دیگر ترکیبات خطرناک است که باید از آن پرهیز کنید. بسیاری از افراد فکر می کنند که با ترکیب لوله بازکن های مختلف با هم می توانند تاثیر بیشتری در باز شدن لوله داشته باشند اما این کار بسیار خطرناک است. و می تواند باعث بروز انفجار و یا تولید گاز کلر در محیط شود.

بنابراین اگر با استفاده از یک نوع لوله باز کن موفق به باز کردن لوله نشدید، حتما به جای انجام این کار از اشخاص متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

ترکیب وایتکس و آمونیاک:ترکیب وایتکس با الکل و آمونیاک

وایتکس یک ماده شوینده بسیار قوی است که بوی بسیار زیادی نیز دارد که استفاده از آن به تنهایی برای ریه مضر است. حال اگر آن را با آمونیاک ترکیب کنید، آسیب های ناشی از آن را دو چندان خواهید کرد.

با این وجود اصلا توصیه نمی کنیم که از ترکیب این دو ماده شیمیایی استفاده کنید. اما اگر در مواقعی از آن استفاده کردید، بهتر است که حتما پنجره ها را باز بگذارید و تهویه مناسبی ایجاد کنید.تا از عوارض این ترکیب تا حد ممکن در امان بمانید.

 

ترکیب وایتکس و ایزوپروپیل الکل:

از آنجایی که وایتکس حاوی هیپوکلریت سدیم است و ایزوپروپیل الکل نیز دارای اتانول است، ترکیب کردن انها با هم باعث ایجاد کلروفوم می شود. کلروفوم در واقع ماده ای است که با استفاده از آن می توان انسان ها را بیهوش کرد. و استشمام آن باعث آسیب دیدن سیستم عصبی و ریه می شود و به اعضای مختلف بدن آسیب وارد می کند.

بخش پایانی:

در مجموعه پرهام شیمی به بررسی این موضوع پرداختیم که ترکیب کردن کدام مواد شوینده خطرناک است؟ با وجود اطلاعاتی که در این رابطه به دست آورید، حتما از انجام این امور بپرهیزید تا سلامتی شما در معرض خطر قرار نگیرد و دچار آسیب نشوید.علاوه بر آن توصیه می کنیم که تا حد ممکن از مواد شوینده طبیعی برای نظافت و شست و شو استفاده کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید