خرید دستگاه تصفیه آب و نکاتی که باید بدانید!

هرآنچه نیاز است در مورد خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی بدانید

در حال حاضر به دلیل رشد جمعیت در جهان و افزایش آلودگی‌های صنعتی اهمیت سلامتی پیش از قبل احساس می‌شود. ولی ممکن است در این میان تامین آب مصرفی سالم نادیده گرفته شود و یا کمتر به آن اهمیت داده شود. در حالی که آب سالم و پاکیزه یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر انسان است. افراد در این صورت می‌توانند با نوشیدن آب سالم سلامتی خود را تضمین کنند. پس بهتر است خرید دستگاه تصفیه آب را در دستور کار خود قرار دهید .ولی قبل از خرید این محصولات باید به نکات مهمی توجه کنید.

دستگاه تصفیه آب چیست؟

ممکن است در زمان خرید این محصول این سوال به ذهن شما خطور کند که چرا باید دستگاه تصفیه آب خریداری کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که دستگاه تصفیه آب، سلامت آب مصرفی همه افراد خانواده را تضمین می‌کند. بنابراین در زمان تهیه دستگاه تصفیه آب، نیازی نیست که به‌دنبال خرید دستگاه تصفیه آب ارزان یا گران باشیم. بلکه باید هوشمندانه محصول مناسبی را انتخاب کنیم.

دستگاه تصفیه آب از طریق فیلتر‌های مخصوص خود قادر است آلودگی‌های مختلفی مانند سرب موجود در آب، رسوب، میکروب‌ها، پاتوژن‌ها، کلر و مواد معدنی موجود در آب را حذف نماید. مد نظر داشته باشید که حذف درصد بالایی از این آلودگی‌ها، باعث می‌شود که آب آشامیدنی ما طعم و بوی بهتری داشته باشد.

 

در دستگاه تصفیه آب از چه فناوری استفاده‌ می‌شود؟

یک دستگاه تصفیه آب خانگی جدا از مراحل پیش‌ تصفیه آب، از دو فناوری مختلف برای انجام فرآیند تصفیه آب بهره‌مند است که این دو فناوری شامل موارد زیر است:

  • فناوری اسمز معکوس
  • فناوری اولترا فیلتراسیون (UF)

انتخاب هر یک از این دو فناوری، به آلاینده‌های آبی مربوط است که بایستی تصفیه شود. قبل از هر چیز لازم است میزان جامدات محلول در آب (TDS) مد نظر قرار گرفته شوند. در این صورت شما می‌توانید مقدار آن را برای آب ورودی به منزل خود به دو طذیق به دست آورید. یکی از طریق انجام یک آزمون ساده و دومین راه به وسیله پرسیدن از اداره آب و فاضلاب منطقه خود.

توجه داشته باشید که TDS تنها عامل تعیین کننده میزان کیفیت آب شرب نمی‌باشد. در حقیقت نشان دهنده میزان سختی آب یا رسوباتی است که در زمان جوشاندن آب، در ظرف یا کتری ته‌نشین خواهد شد. رسوبات آب از ترکیب یون‌ها و عناصر مختلفی از قبیل کلسیم، منیزیم و غیره تشکیل شده است که برای بدن انسان مفید می‌باشند.

 

ولی اگر میزان آن‌ها در آب مصرفی از حد استاندارد بیشتر شود سبب بروز بیماری سنگ کلیه می‌شود. ضمن این که این روبات شکل خود را به‌صورت نشستن رسوب در ظروف آشپزخانه و کتری، لک شدن ظروف و تغییر مزه و طعم و بوی آب نشان می‌دهند. البته مد نظر داشته باشید که کمبود این عناصر در آب، سبب بیماری پوکی استخوان در انسان نیز می‌شود.

تاثیر استفاده از فیلتر اسمز معکوس چیست؟

اگر از فیلتر اسمز معکوس استفاده کنید، سبب حذف بیش از ۹۵ درصد یون‌ها و عناصر موجود در آب می‌شود .ولی فناوری اولترا فیلتراسیون (UF) بر روی این عناصر تاثیری ندارد. و کاربرد آن از بین بردن آلودگی‌های میکروبی آب می‌باشد؛ پس نتیجه می‌گیریم که انتخاب هر یک از این فناوری‌ها وابسته به کیفیت آب ورودی خانه شما است. و هیچ برتری نسبت به فیلترهای اسمز معکوس (RO) در مقابل فیلتر‌های اولترا فیلتراسیون (UF) وجود ندارد. زیرا هر یک از این فناوری‌ها به منظور کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به این موضوع توجه داشته باشید که دستگاه تصفیه آب دارای فیلتر اسمز معکوس (RO) به دلیل برخورداری از پمپ و تجهیزات الکتریکی بیشتر، قیمت بیشتری دارد. پس در نتیجه گران‌تر است. هزینه و تعمیرات و نگهداری آن نیز بالاتر است.پس موقعی نسبت به انتخاب دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس (RO) اقدام کنید که مقدار  TDSآب زیاد باشد.

قیمت دستگاه تصفیه آب

قبل از خرید دستگاه تصفیه آب بهتر است ابتدا اطلاعات کافی در خصوص اجناس با کیفیت کسب کنید و سپس به فاکتور بعدی که قیمت کالا است توجه کنید. مد نظر داشته باشید که شرکت سازنده و برند دستگاه در انتخاب دستگاه تصفیه آب بسیار حایز اهمیت است. برندهای معتبر به دلیل کیفیت بهتری که دارند، از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند.

بهتر است از کالاهای باکیفیت استفاده کنید و به دلیل قیمت پایین از خرید دستگاه‌های تصفیه آب ارزان بپرهیزید. در صورتی که دستگاهی قیمت پایینی داشته باشد. به‌طور حتم با مواد بی کیفیت ساخته شده در نتیجه عمر کوتاهی دارد .و نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شما در دراز مدت باشد. در زمان خرید محصول به گارانتی آن نیز توجه کنید. زیرا ممکن است پس از مدتی نیاز به تعویض فیلتر تصفیه آب داشته باشید. پس بهتر است کالای خود را با گارانتی معتبر از یک برند شناخته شده تهیه کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با چند نکته که در مورد خرید تصفیه آب باید بدانید، آشنا سازیم. قبل از خرید دستگاه مورد نظر سعی کنید اطلاعات بیشتری از نحوه کار دستگاه، شرکت سازنده، گارانتی و قیمت آن به دست آورید. سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید. اگر در این زمینه سوالی دارید، می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید. همکاران ما پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید