شرکت های تولید کننده کود شیمیایی

شرکت های تولید کننده کود شیمیایی

جهت پرورش گیاه با هدف تولید محصولات مرغوب تر و بیشتر باید اقدامات مهمی صورت گیرد؛ زیرا برای جمعیت دنیا که در حال رشد است، اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل تغذیه گیاه یکی از عوامل ضروری جهت افزایش کیفیت محصول کشاورزی  در شرکت های تولید کننده کود شیمیایی  محسوب می شود.

همان گونه که جمعیت جهان رو به رشد است، پس انتظار می رود در سال های آینده نیاز جمعیت به انواع محصولات افزایش پیدا کند. به منظور افزایش تولید محصولات کشاورزی و شرکت های تولید کننده کود شیمیایی، معمولا باید از کودهای مناسب استفاده نمود. امروزه شرکت های زیادی در زمینه تولید کود شیمیایی فعالیت دارند. اگر قصد آشنایی با آن ها را دارید، ما را در ادامه دنبال کنید.

 

کود شیمیایی چه نوع ماده ای است؟

کود شیمیایی در واقع نوعی ماده معدنی است که در فرایندهای صنعتی به منظور افزایش حاصلخیزی خاک و بازدهی محصولات کشاورزی تولید می شود. در ساختار اکثر کودها مواد مختلف مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم که مواد حیاتی برای رشد گیاه هستند، وجود دارد. در کل این محصولات ۱۳ نوع از مواد مغذی که گیاه احتیاج دارد را به طور کامل برطرف می کند.
این مواد شیمیایی در طی فرآیند صنعتی تولید می شود و امروزه با عنوان مکمل های گیاهی شهرت پیدا کرده اند. کودشیمیایی در اشکال مختلف مانند جامد گرانول، مایع و پودرهای محلول در آب ساخته می شود. قیمت کودهای شیمیایی چندان بالا نیست و در عین حال تاثیرات مطلوب بر روی رشد گیاه دارد‌.

لیست شرکت های تولید کننده کود شیمیایی

کود شیمیایی احتیاجات کشاورزی را به خوبی برطرف می کند و در مدت زمان کم رشد گیاهان را افزایش می دهند. امروزه شرکت های بسیار زیادی در زمینه تولید کود شیمیایی فعالیت دارند و روزانه محصولات زیادی را در اختیار کشاورزان قرار می دهند. برخی از شرکت های تولیدکننده کود شیمیایی عبارت است از:

شرکت زیست شیمی آزما رشد:

یکی از شرکت های دانش بنیان است که از سال ۱۳۸۸ انواع محصولات جدید در زمینه کشاورزی را تولید می کند.

 

شرکت های تولید کننده کود شیمیایی

شرکت آریا نانو سیز:

یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده انواع کودهای آلی و شیمیایی است که همراه با کادر مجرب خود آماده ارائه خدمات به مشتریان خود است.

شرکت صنایع شیمیایی کرمان زمین:

از بزرگترین تولید کنندگان کود شیمیایی در شهر کرمان است و در زمینه مشاوره و فروش کود شیمیایی  اوره آماده ارائه خدمات است.

شرکت کود شیمیایی اوره لردگان:

این شرکت با تولید کود فسفات استاندارد از سال ۱۳۹۵ در بازار بورس کشور حضور دارد.

شرکت زیست فناوران نوین رادمهر:

یک شرکت تولید کننده در زمینه انواع کودهای شیمیایی است که محصولات با کیفیت را به بازار عرضه می کند.

شرکت فصل پنجم:

از معتبرترین و بزرگترین شرکت هایی است که در حوزه تولید کودهای گیاهی و ارگانیک فعالیت دارد.

شرکت آریا گوهر اطلس:

شرکت آریا گوهر اطلس بزرگترین شرکت تولید کننده کود و سموم کشاورزی است که در تهران مشغول به فعالیت است.

انواع کودهای شیمیایی در شرکت های تولید کننده کود شیمیایی

با افزایش جمعیت، نیاز مردم به انواع مواد غذایی روز به روز در حال افزایش است. در این مواقع از موادی مانند کودهای شیمیایی استفاده می شود تا تولیدات افزایش پیدا کند و احتیاجات جامعه هر چه زودتر برطرف شود. برخی از انواع کودهای شیمیایی عبارت است از:

کود نیتروژنی یا سفید:

این کود سرشار از نیتروژن است که به شکل نیترات یافت می شود. این ماده برای رشد گیاهان بسیار ضروری است؛ به همین دلیل می توان با استفاده از آن رشد گیاهان را افزایش داد. کود سفید در مدت زمان کم درون آب حل می شود و مواد ضروری را در اختیار گیاه قرار می دهد.

کود فسفاته یا سیاه:

پس از کودهای سفید، این مواد پرمصرف ترین کودها در صنایع کشاورزی هستند. کود سیاه بر روی ریشه تاثیر می گذارد و در این صورت بازده محصول را به طور چشمگیر افزایش می دهد.

کود پتاس:

این نوع کود حاوی پتاسیم به صورت پتاسیم کلرید، پتاسیم نیترات و پتاسیم فسفات است. این محصول ریشه ها را تقویت می کند و باعث می شود در برابر بیماری ها از خود مقاومت بالایی نشان دهد.

 

مزیت های استفاده از کودهای شیمیایی

کودها با استفاده از مواد طبیعی و مصنوعی تولید می شوند و زمانی که در خاک نفوذ می کنند، موجب رشد ریشه و افزایش مقاومت گیاه می شوند. علاوه بر این کودهای شیمیایی مزایا بسیار زیادی در صنعت کشاورزی دارند. برخی از مزیت های استفاده از کودهای شیمیایی عبارت است از:

افزایش رشد گیاه:

این ترکیبات در مدت زمانی کم در داخل آب حل می شوند .و به راحتی در اختیار گیاه قرار می گیرند. سپس تمام مواد ضروری و مورد نیاز را برای گیاهان فراهم می کند. در نهایت با مصرف این مواد توسط گیاهان، رشد ریشه، ساقه و میوه افزایش می یابد.

استفاده آسان:

استفاده از این مواد کاملا آسان است و هر فردی می تواند به راحتی آن را برای رشد گیاهان استفاده نماید.

ترکیبات دقیق:

در ساختار این مواد به میزان دقیق از مواد مختلف استفاده می شود و تمام ترکیبات با درصد مناسب برای تولید این ماده به کار می روند.

هزینه کم:

هزینه های ناشی از خرید این مواد نسبت به مزایا فوق العاده زیادی که دارند، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

 

بیشتر بخوانید:تفاوت کود اوره پریل و گرانول در چیست؟

قیمت انواع کودهای شیمیایی و شرکت های تولید کننده کود شیمیایی

هر یک از کودهای شیمیایی با توجه به کیفیتی که دارند، دارای قیمت های متفاوت نسبت به یکدیگر هستند. این کودهای پرکاربرد توسط شرکت های متنوع در داخل و خارج از کشور ساخته می شوند. هر یک از شرکت های تولید کننده کود شیمیایی در ساختار مواد از ترکیبات متنوع استفاده می کنند. و شما عزیزان باید با توجه به احتیاجات خود، بهترین کود را خریداری نمایید.
ابتدا باید بدانید که در زمین کشاورزی خود از چه مدل کود و در چه زمانی استفاده نمایید. در این مواقع می توانید با شرکت های تولید کننده کود شیمیایی مشورت کنید تا بهترین محصول را در اختیار شما قرار دهند. در کل قیمت این مواد نسبت به مزایا زیادی که دارند، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

 

سخن پایانی شرکت های تولید کننده کود شیمیایی

یکی از محصولات بسیار کاربردی در صنعت کشاورزی که رشد گیاهان را افزایش می دهد، کودهای شیمیایی هستند. این مواد را با استفاده از ترکیبات مختلف و در کیفیت های متنوع تولید می کنند که هر کدام از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار هستند. امروزه شرکت های زیادی در زمینه تولید کود شیمیایی فعالیت دارند. و شما با توجه به احتیاجات خود می توانید برند مناسب را انتخاب نمایید‌.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید