فرآیند تولید پلی اتیلن چگونه است؟

 

 

آیا می دانید فرآیند تولید پلی اتیلن چگونه است؟ آیا می دانید پلی اتیلن چیست؟ انواع روش های تولید پلی اتیلن چگونه است؟ برای کسب اطلاع از این موضوع با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا این موضوع را تحت بررسی قرار دهیم.همان طور که می دانید مواد شیمیایی انواع بسیار متنوعی دارند که از هر کدام از این مواد شیمیایی برای اهداف مختلفی استفاده می شود.

در میان تمامی انواع مواد شیمیایی، پلی اتیلن یکی از آنها است که در واقع یک نوع پلیمر ترمو پلاستیک است. و از ساختار کریستال نرم تشکیل شده است. به عبارت دیگر باید گفت که پلی اتیلن در گرما و دمای زیاد قابلیت ارتجاع پیدا می کند.پلی اتیلن در سراسر جهان به میزان بسیار زیادی تولید می شود و از پلاستیک های بسیار مهم محسوب می گردد که در صنایع مختلف از جمله صنایع مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

 تولید پلی اتیلن چگونه است؟

 

اولین مرحله از فرآیند تولید پلی اتیلن در هر یک از انواع آن فرآیند پلیمریزاسیون نام دارد. که این فرآیند هم با روش های مختلفی انجام می شود. پس از انجام شدن این فرآیند باید هر یک از انواع پلی اتیلن را بر اساس نوع آن تولید کرد که انواع فرآیند تولید این ماده شیمیایی از قبیل زیر است:

 

فرایند تولید پلی اتیلن

انواع پلی اتیلن:

پلی اتیلن دارای انواع مختلفی است که هر یک از انواع آن با فرآیند مختلفی تولید می شود.تفاوت پلی اتیلن سبک و سنگین در چیست؟  برای مطالعه بیشتر کلیک نمایید.

انواع پلی اتیلن عبارتند از:

  • پلی اتیلن سنگین
  • سبک و سبک خطی

 

 

 

فرآیند تولید پلی اتیلن سبک:

برای تولید انواع سبک باید پرآکسید های آلی برای شروع و کنترل دمای واکنش مورد استفاده قرار بگیرند. در مرحله پلیمریزاسیون این نوع پلی اتیلن باید آغازگر های مناسب به پلیمر اضافه شوند و پس از رقیق کردن آنها با حلال های مناسب به بخش مشخصی از راکتور تزریق می گردند.

برای تولید پلی اتیلن سبک از فشار بسیار زیاد در حدود هزار تا سه هزار اتمسفر استفاده می شود. و دما نیز باید از ۸۰ تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد باشد. پس از انجام شدن واکنش های شیمیایی مورد نظر، پلیمر با دیگر افزودنی ها ترکیب می شود و در نهایت به محصول نهایی یعنی پلی اتیلن سبک تبدیل می شود.

فرآیند تولید پلی اتیلن سنگین:

برای تولید پلی اتیلن سنگین از فرآیند پلیمریزاسیون دوغابی استفاده می شود. که این فرآیند در سه راکتور متوالی انجام می شود. به کار بردن راکتورهای متوالی باعث می شود که واکنش ها به صورت منظم و پشت سر هم انجام شوند و پلی اتیلن سنگین با کیفیت بسیار بالا تولید گردد.لازم به ذکر است که برای انجام شدن این فرآیند از یک واسط به نام هگزان استفاده می شود .که از آن در کنار کاتالیست فعال به نام زیگلر ناتا استفاده می شود.

فرآیند تولید پلی اتیلن سبک خطی:

برای تولید پلی اتیلن در این روش به دمای ۷۵ الی ۱۱۰ درجه سانتی گراد نیاز است .و در این فرآیند کاتالیست های زیگلر ناتا و متالوسن از منبعی که کاتالیست کروم هم در آن وجود دارد. به راکتور تزریق می گردد.پس از انجام شدن این عملیات ذرات اضافی مواد شیمیایی که معیوب هستند. از راکتور خارج می شوند و چرخه به این شکل ادامه پیدا می کند تا در نهایت ماده اصلی یعنی پلی اتیلن سبک خطی تولید شود.

 

لازم به ذکر است که هر یک از انواع پلی اتلین های ذکر  شده در شاخه متفاوتی کاربرد دارند و برخی از آنها در صنایع غذایی و بسته بندی استفاده می شوند و برخی دیگر در تولید قطعات خودرو به کار می روند. علاوه بر این موارد از پلی اتلین به میزان بسیار زیادی در امور مختلف نیز استفاده می شود.

 

کلام پایانی :

 

فرآیند تولید پلی اتیلن در انواع مختلف آن را در مجموعه پرهام شیمی مورد بررسی قرار دادیم.بر اساس موارد ذکر شده باید به این مساله نیز اشاره کنیم که استفاده از پلی اتیلن در تمامی کشور های جهان به قدری زیاد است. که در صورت نبود این ماده شیمیایی مشکلات بسیار زیادی در کشورهای مختلف ایجاد می شود.در صورت تمایل می توانید برای خرید انواع پلی اتیلن از پرهام شیمی اقدام کنید. و سایر مواد شیمیایی مد نظر خود را از این مجموعه با قیمت مناسب تهیه نمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید