فروش مواد شیمیایی در بورس

فروش مواد شیمیایی در بورس

امروزه بیشتر محصولات تولید شده، توسط واحدهای پتروشیمی کشور در بورس کالا در دو گرید صادراتی و داخلی عرضه می گردند. باید هنگام خرید بر اساس نیاز گرید مناسب انتخاب شود. فرآیند خرید نیز پس از ثبت سفارش مشتریان، به وسیله کارگزاری های مربوطه صورت می گیرد. در ادامه به بررسی فروش مواد شیمیایی در بورس می پردازیم. همراه ما باشید:

 

فروش مواد شیمیایی در بورس و مزایای آن

اعتماد میان دو طرف قرار داد، یکی از مزایای فروش مواد شیمیایی در بورس است؛ زیرا هر ماده شیمیایی که در این بازار عرضه می گردد ابتدا از تمام جوانب مورد بررسی قرار می گیرد و تا زمانی که اصل بودن آن ثابت نشود، این ماده در بورس ارائه نخواهد شد. از طرف دیگر فروشنده دغدغه دریافت وجه خود را ندارد؛ زیرا پرداخت وجه توسط اتاق پایاپای صورت می گیرد و تسویه قبل از قرارداد انجام می شود. پس سرمایه گذاری در بورس، در نهایت اعتماد صورت می گیرد و افراد سودجو نمی توانند وارد این بازار شوند.
یکی دیگر از مزایای فروش مواد شیمیایی در بورس، این است که در بورس کالا می توان به معرفی محصولات تولیدی خود به سایر متقاضیان خارجی یا داخلی پرداخت. همچنین می توان از طریق بورس امتیازهایی مانند تسهیلات بانکی دریافت نمود.

در صورت وارد شدن هر نوع خسارتی، اتاق پایاپای به موضوع وارد می شود و بدون نیاز به مراجع قضایی آن را حل می کند. پس عرضه محصولات از طریق بورس باعث کاهش ریسک معامله می‌ شود و یک تبلیغ بزرگ برای عرضه کنندگان محسوب می گردد.

معرفی انواع محصولات شیمیایی در بازار بورس

برخی از مواد شیمیایی که در بازار بورس خرید و فروش می شوند، عبارتند از:
● کربن
● هیپوکلریت کلسیم
● هیپوکلریت سدیم
● گوگرد
● متیل استات
● متیل اتیل کتون
● دی اکتیل فتالات
● بوتن
سولفات آلومینیوم
● سدیم تری پلی فسفات
● کربوکسی متیل سلولز
● مونوکلرواستیک اسید
● نرمال پارافین
● اسید سیتریک

 

پیشنهاد ما:فروش کود شیمیایی اوره در بورس

بازار بورس مواد شیمیایی

به دلیل تنوع بالای مواد شیمیایی بازار بورس، این مواد در کشور ما بسیار گسترده و وسیع است.  و شرکت های زیادی مانند شرکت پرهام شیمی در این زمینه فعالیت می کنند. به دلیل تحریم های چند سال اخیر و بی ثباتی نرخ ارز، قیمت خرید و فروش مواد شیمیایی با نوسانات شدیدی مواجه شده است. مواد و ترکیبات شیمیایی از ملزومات پروژه ‌های دانشگاهی، مراکز آموزشی و همچنین شاکله اصلی هر صنعتی است که با تولید سر و کار دارد. به همین خاطر نوسان قیمت این مواد برای افراد فعال در حوزه صنعت بسیار مهم است.
بازار بورس محصولات شیمیایی در کشور، دارای یک مرکز آنلاین و معتبر است. افراد می‌ توانند آمار و اطلاعات مورد نیاز خود جهت خرید و فروش و تحلیل دقیق بازار را از طریق این مرکز معتبر و آنلاین به دست بیاورند. در واقع این پلتفرم، نیازهای خریداران و فروشندگان را درک می کند و ماهیت اغلب معاملات که مربوط به محصولات شیمیایی بر پایه معاملات B2B بوده را در نظر گرفته است. سپس بر این اساس، بستری را فراهم کرده تا طرفین معاملات به راحتی با هم در تعامل باشند.

 

قیمت مواد شیمیایی در بورس

تنوع مواد شیمیایی باعث شده اطلاع از این که قیمت این مواد در بورس چگونه است برای هر تولید کننده ضروری به نظر بیاید. یکی از مهم ترین دغدغه های تولید کنندگان صنایع مختلف، انتخاب مواد شیمیایی با کیفیت و با قیمت مناسب است؛ انتخاب این مواد، مزیت رقابتی اصلی آن ها را مشخص می کند. بررسی سوال قیمت مواد شیمیایی در بورس چقدر است با بررسی بورس مواد شیمیایی در ایران تکمیل خواهد شد. ایران از بهترین بازارهای مواد شیمیایی در دنیا محسوب می گردد.

قیمت مواد شیمیایی در بورس

ایران، کشوری غنی از انواع مواد شیمیایی طبیعی است. این مواد با بهترین کیفیت و بالا ترین خلوص در ایران پیدا می شوند. قیمت هر کدام از این مواد شیمیایی ممکن است روزانه دچار نوسان شود. پس هنگام خرید باید در همان روز از قیمت آن محصول مطلع شوید.

عوامل موثر در قیمت خرید و فروش مواد شیمیایی در بورس

عوامل بسیار زیادی چون انواع گریدهای محصولات شیمیایی بر اساس درصد خلوص، نرخ ارز، قیمت جهانی، بورس کالا و قیمت انرژی در صنایع، بر قیمت خرید و فروش مواد شیمیایی تاثیر گذار هستند. در ایران و قیمت فروش مواد شیمیایی بر پایه قیمت های جهانی مشخص می گردد. به همین دلیل، جهت محاسبه قیمت نهایی این مواد، باید قیمت جهانی آن را در قیمت دلار ضرب کرد تا نرخ ریالی آن به دست بیاید. با ورود بعضی از محصولات شیمیایی به بازار بورس در سال های اخیر، روند تقاضا و عرضه این محصولات به ثبات رسیده و قیمت آن ها متعادل شده است.
فروش مواد شیمیایی در بازار بورس، در نهایت اعتماد صورت می گیرد . و عرضه این محصولات از طریق بورس، موجب کاهش ریسک در معامله خواهد شد. در بازار بورس کالا، شما می توانید محصول خود را به سراسر جهان عرضه نمایید. یا از این طریق مواد شیمیایی مورد نظر خود را تهیه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید