قیمت کود شیمیایی اوره در بازار آزاد

قیمت کود شیمیایی اوره در بازار آزاد

یکی از مشهور ترین و پرطرفدارترین انواع کود شیمیایی در بازار آزاد اوره است. این کود یک منبع مهم نیتروژن نیز به شمار می رود و از لحاظ شکل ظاهری به صورت بلور سفید رنگ است. کود اوره در بازار آزاد با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد. با ما همراه باشید تا با این کود ارزشمند و قیمت آن در بازار آزاد بیشتر آشنا شوید.

 کود شیمیایی اوره چیست و چه مزیت هایی دارد؟

کود اوره مزیت های بسیار زیادی از جمله قیمت پایین، امکان نگهداری به مدت زمان طولانی، انبارداری آسان و … را دارد. همین ویژگی ها موجب می شود که تولیدکنندگان محصولات مختلف کشاورزی مانند ذرت که رشد محصولات آن ها وابسته به حجم نیتروژن است، به دنبال خرید کود شیمیایی اوره باشند. ترکیبات اصلی کود اوره شامل، آمونیاک و کربن دی اکسید می شود و به سبب حلالیت بسیار زیادی که در آب دارد، می توان از آن به صورت های متفاوتی استفاده کرد. درحالتی که از شیوه تزریق به خاک برای اضافه کردن این کود استفاده نمایید، درصد جذب نیتروژن بسیار بیشتر خواهد شد که این مسئله بر روی تقویت خاک و میزان بازدهی محصول به صورت مستقیم تاثیر می گذارد.

همه ویژگی های مثبت کود اوره به ویژه در کنار قیمت مناسب آن موجب شده اشخاص بسیار زیادی به دنبال خرید کود اوره باشند و بازار خرید و فروش این کود سطح رونق خوبی در کشور ما داشته باشد. لازم به ذکر است که حتما خرید کود اوره از تامین کننده واقعی به جای خرید از واسطه ها انجام دهید. در این صورت در هزینه های شما بسیار صرفه جویی خواهد شد. واسطه ها خود کود اوره را از تامین کننده اصلی خریداری می کنند و پس از اضافه کردن هزینه های اضافی، همان محصول را با قیمت های بالاتر به فروش می رسانند و این موضوع مسلما در نهایت سبب به افزایش قیمت کود اوره در بازار آزاد خواهد شد. لذا بهتر است برای خرید کود اوره از پلتفرم های آنلاین که امکان ارتباط مستقیم خریدار و فروشنده را ایجاد می کنند، استفاده کنید.

 

قیمت کود شیمیایی اوره در بازار آزاد

قیمت کود شیمیایی اوره در بازار آزاد

قیمت کود اوره به موارد زیادی از جمله کیفیت، کمیت، قیمت دلار، نحوه بسته بندی، میزان حجم خرید، بازه زمانی خرید، نوع شرکت توزیع کننده و غیره بستگی دارد. همچنین تعادل عرضه و تقاضا از مهم ترین موارد تاثیرگذار بر قیمت کود اوره در کشور ما است. زمانی که میزان حجم عرضه کود اوره کمتر از میزان حجم تقاضا جهت خرید این محصول باشد، قیمت این کود به صورت لحظه ای بالا می رود. قسمتی از کود اوره موجود در بازار آزاد از راه های وارداتی تامین می شود. پس واضح است که مواردی مانند تعرفه گمرکی، فاصله جغرافیایی بین کشور مبدا و مقصد، میزان نرخ ارز در کشور مبدا، هزینه های حمل و نقل بین المللی، هزینه انبارداری و … قطعا بر روی قیمت کود اوره به صورت مستقیم تاثیر می گذارند.

سالانه مقادیر زیادی از کود اوره به کشورهای خارجی صادر خواهد شد. پس قیمت  این کود به میزان صادرات این محصول نیز بستگی دارد. زمانی که صادرات کود اوره بیشتر از مقدار مشخص شده باشد. کود اوره به مقدار کافی برای کشاورزان و باغداران داخلی باقی نخواهد ماند. در نتیجه این امر نیز موجب افزایش قیمت کود اوره در بازار آزاد خواهد شد.

از طرفی میزان  حجم تقاضای بسیار برای خرید کود اوره موجب شده است که شرکت های زیادی فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنند. به همین دلیل احتمال دارد شما هنگام خرید کود اوره با برندهای متفاوت و متعددی مواجه شوید که قیمت های مختلف قیمت کود اوره شیمیایی توسط همین برندها و به میزان کیفیت و شیوه بسته بندی تعیین می شود. پس زمان تعیین قیمت کود اوره در بازار باید به نام برند و نوع بسته بندی محصول دقت کنید.

خرید اینترنتی کود اوره

امروزه علم و تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته است و راه های ارتباطی فراوانی که پیش روی خریداران و فروشندگان قرار دارد، موجب شده است بیشتر معاملات در سراسر کشور به صورت آنلاین و ینترنتی صورت گیرد. لازم به ذکر است که در حال حاضر بیشتر از ده ها سایت یا اپلیکیشن در زمینه خرید و فروش محصولات کشاورزی و نیز کود اوره فعالیت می کنند. برخی از اشخاص به اشتباه بر این باورهستند که خرید کود اوره به شیوه حضوری برای آن ها صرفه اقتصادی بهتری دارد.در حالیکه با خرید آنلاین کود اوره هم با حذف واسطه ها نیازی به پرداخت هزینه های بیشتر نیست.

علاوه بر این، در این  سایت ها امکان ارتباط با ده ها فروشنده کود اوره در سراسر کشور را تنها با چند کلیک ساده وجود دارد. با وجود اینکه خرید اینترنتی کود اوره مزیت های خاص خود از جمله امکان مقایسه قیمت ها، برقراری ارتباط با تامین کننده اصلی، صرفه جویی در زمان، امکان خرید بیست و چهار ساعته و غیره را دارد؛ اما شما باید حتما نکات مختلفی مانند انتخاب یک سایت معتبر را در نظر داشته باشید تا در خرید اینترنتی کود شیمیایی اوره با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوید.

قیمت روز کود شیمیایی اوره

کود اوره را به دو صورت مایع و جامد ( که به آن پودری هم می گویند) در بازار می توان خریداری نمود. وقیمت کود شیمیایی اوره در بازار آزاد هر کدام متفاوت است. هر کدام از آن ها شامل قیمت و بازار فروش متفاوت و مختص به خودشان هستند. لازم به ذکر است که قیمت روز کود اوره تا میزان زیادی به مقدار ازت موجود در کود بستگی دارد. هر چقدر که حجم ازت در کود بیشتر باشد، قیمت روز کود شیمیایی اوره نیز به همان نسبت افزایش می یابد. لذا هنگامی که شما قیمت روز کود شیمیایی اوره را از فروشنده های مختلف استعلام بگیرید، احتمال دارد که با ارقام متفاوتی برخورد کنید. در حالت کلی مواردی زیادی بر روی قیمت روز کود اوره تاثیر گذار هستند و نمی توان قیمت روز کود شیمیایی اوره را به صورت مشخص بیان نمود.پیشنهاد ما:فروش کود شیمیایی اوره در بورس

سخن پایانی

ما در این مطلب کود شیمیایی اوره و قیمت های مختلف آن را بیان نمودیم، همان طور که قبلا بیان کردیم، این ماده ارزشمند مخصوصا برای کشاورزان اهمیت بسیاری دارد. و در مکان های مختلف با قیمت های متغیر به فروش می رسد. لذا بهتر است این کود را از سایت های معتبر که بدون واسطه هستند به صورت مستقیم تهیه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید