نحوه عملکرد پلی الکترولیت

نحوه عملکرد پلی الکترولیت

یکی از پارامترهای اساسی برای سنجش سلامت افراد و محیط زیست، سالم بودن آب است. از آنجایی که ما نمی ‌توانیم از آلوده شدن آب جلوگیری کنیم، تصفیه و حذف آلودگی آب قبل از مصرف و رها کردن آن در طبیعت امری ضروری محسوب می‌ شود. تصفیه دارای مراحل زیادی است که مهم ترین آن حذف ذرات معلق جامد برای حذف ناخالصی و رفع کدورت آب می باشد. یکی از مواد مهمی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد، پلی الکترولیت است. ما در این مقاله نحوه عملکرد پلی الکترولیت را شرح می‌ دهیم، پس با ما همراه باشید.

 

نحوه عملکرد پلی الکترولیت چگونه است؟

از کاربرد پلی الکترولیت ها می توان به زلال کردن و از بین بردن مواد کلوئیدی آب رودخانه، دریاچه ها و کلیه منابع زیر زمینی، تصفیه فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، احیای کارولین از پساب شستشوی کارخانجات و …. اشاره کرد. الکترولیت به پلیمرهای محلول در آب که دارای بار یونی هستند گفته می شود. الکترولیت دارای ماده پلیمری کاتیونی و آنیونی است. به طور کلی شما می توانید پلی آکریل آمیدها را به صورت پودری و مایه مشاهده کنید.

نحوه عملکرد پلی الکترولیت

انواع این مواد تولید و در بازار عرضه شده اند. همانطور که می دانید تصفیه آب آشامیدنی و تاثیر آن در سلامت انسان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما نیز می توانید با استفاده از این مواد عمل تصفیه آب را انجام دهید .یعنی آلودگی و مواد اضافی موجود در آب را از بین ببرید و در نهایت آبی سالم را مصرف کنید.
تصفیه آب مراحل مختلفی دارد که مهم ترین مرحله آن حذف ذرات معلق جامد جهت حذف ناخالصی ها و رفع کدورت از آب به شمار می رود. در آب ناخالصی های زیادی وجود دارد این ناخالصی ها نمک، جلبک ها، سیلیکا و میکروب ها هستند که به صورت معلق وجود دارند. استفاده از پلی الکترولیت کمک می کند تا ذرات معلق موجود در آب ته نشین شوند و در نهایت رسوب گذاری صورت گیرد. این ترکیبات پلیمری به دلیل دارا بودن بار الکتریکی و جرم مولکولی بالا، عملکرد خوبی برای از بین بردن و لخته کردن این ناخالصی ها دارند. به همین دلیل بهترین مواد برای تصفیه آب محسوب می شوند.

نحوه عملکرد پلی الکترولیت ها در تصفیه آب

بیشتر اوقات ذرات ناخالصی که در آب وجود دارد دارای بار منفی هستند. از این رو پلی الکترولیت های کاتیونی از موارد مفید محسوب خواهند شد. در این مواقع پیوند الکترواستاتیک بسیار قوی رخ خواهد داد. و احتمال دارد که بار ذرات نیز برعکس و خنثی شود؛ بنابراین می توان احتمال داد که در نتیجه کاهش بار لخته سازی نیز پدید می آید. برای اینکه بتوانید از این ماده در هر بخش استفاده کنید، باید میزان آن را به درستی تعیین کنید.
اگر از این مواد کم یا زیاد مصرف کنید. شاهد ناکار آمدی در بخش ها و مراحل مختلف می شوید که فاقد نتیجه مطلوب خواهد بود. تعیین میزان استفاده باید زیر نظر اشخاصی که تخصص این کار را دارند، صورت بگیرد. تعیین میزان استفاده از مواد در آزمایشگاه‌ ها انجام می ‌شود. از طرف دیگر باید در هنگام خرید این مواد به نکات زیادی توجه کنید و دقت نمایید تا حتما مواد را از مکانی معتبر خریداری نمایید تا با مواد تقلبی رو به رو نشوید.

همانطور که گفتیم پلی الکترولیت به جهت تصفیه آب آشامیدنی اهمیت فراوانی دارد. و امروزه بسیار مورد استفاده همگان قرار گرفته است. ما در این مقاله به صورت کامل نحوه عملکرد پلی الکترولیت را توصیح دادیم. لازم به ذکر است که بگوییم پلی الکترولیت ها کاربرد های دیگری نیز دارند. البته مصرف خوراکی پلی الکترولیت امکان پذیر نیست. شما می توانید برای خرید پلی الکترولیت مرغوب و با کیفیت و کسب اطلاعات بیشتر در مورد پلی الکترولیت با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید