پلی الکترولیت آنیونی

پلی الکترولیت آنیونی|فلوکولانت آنیونی|پرهام شیمی

پلی الکترولیت آنیونی چیست؟

پلی الکترولیت آنیونی

 

پلی الکترولیت آنیونی پلیمرهایی محلول درآب  هستند که حاوی بارهای منفی می‌باشند. ،  که با درجه پلیمریزاسیون بالا سنتزمیشوند.  از آن‌ها  به عنوان عوامل غلیظ کردن، لخته سازی و توانایی پخش بالا استفاده می‌شود. از مهم ترین کاربردهای پلی الکترولیت آنیونی( پلی آکریل آمید آنیونی )در تصفیه آب و پساب می باشد. به عبارتی دیگر پلی الکترولیت آنیونی با وجود انحلال پذیری بالا درآب ، در حلال هایی مانند اتر،آلیفاتیک،استون و.. تقریبا نامحلول میباشد..پلی الکترولیت آنیونی رئولوژی تزریق آب را درصنعت نفت تنظیم میکند.تزریق هر تن پلی اکریل آمید آنیونی  باعث جمع آوری ۱۰۰-۱۵۰ تن نفت خام اضافی میشود

خاصیت انعقاد در پلی الکترولیت آنیونی

پلی الکترولیت ها،وجود ناخالصیهای معلق و کلوئیدی در آب که باعث ایجاد رنگ و بو و طعم نامطبوع آب می‌شوند، لزوم و ضرورت تصفیه آب را مطرح می‌کند. این ناخالصیها به کمک صاف کردن ، قابل رفع نیستند، لذا از روش انعقاد و لخته‌سازی برای حذف آنها استفاده می‌شود. افزودن یک ماده منعقد کننده به آب باعث خنثی شدن بار ذرات کلوئیدی شده ، این ذرات با نزدیک شدن به هم ذرات درشت دانه و وزین‌تری را ایجاد می‌کنند. لخته‌های بدست آمده که ذرات معلق و کلوئیدی را به همراه دارند، به حد کافی درشت هستند و به‌راحتی ته‌‌نشین و صاف می‌شوند.

برای کامل کردن این عمل و ایجاد لخته‌های بزرگتر از موادی به نام کمک منعقد کننده – پلی الکترولیت یا پلی اکریل آمید (Polyelectrolyte – Polyacrylamid) استفاده می‌شود که گاهی به صورت مخفف PAM از آنها یاد می شود. پلیمرهای منعقد کننده ، ترکیباتی پلی مری با وزن ملکولی بالا ، بر پایه پلی آکریل آمید ، محلول در آب هستند که بطور وسیعی بعنوان منعقد کننده ، افزایش دهنده سرعت ته نشینی مواد جامد معلق و کلوئیدها و رنگ بری در فرآیندهای تصفیه و تولید مایعات بکار برده می شوند . کاتیون یا آنیون متصل به پیکره شیمیایی پلی آکریل آمید تعیین کننده نوع بار فعال پلیمر می باشد. وزن ملکولی و شدت بار پلی الکترولیتها در فعالیت آنها تاثیر بسزایی دارد .

ویژگی های پلی الکترولیت آنیونی

  • سرعت عملکردبالا
  • ، انحلال پذیری سریع و کامل درآب
  • کمک به افزایش سرعت ته نشین شدن
  • کارایی در لخته سازی ذرات معلق در محدوده وسیعی از PH
  • کمک به کاهش میزان مصرف منعقدکننده ها در تصفیه

آنالیز پلی الکترولیت آنیونی کره ای

جهت دانلود pdfآنالیز روی آنالیز  کلیک نمایید

پلی الکترولیت آنیونی

 

پلی الکترولیت ها به ۳ دسته تقسیم میشوند:

۱٫پلی الکترولیت آنیونی:پس از حل شدن در آب محلولی با خاصیت بار منفی تولید می کنند که منجر به انعقاد ذرات کاتیونی محلول در مایعات میشود.

۲٫ پلی الکترولیت کاتیونی:پس از حل شدن در آب محلولی با خاصیت بار مثبت تولید می کنند که منجر به انعقاد ذرات آنیونی محلول در مایعات میشود.

۳٫بدون بار:پس از حل شدن در آب از خود خاصیت بدون بار نشان می دهد.

 برخی کاربردهای پلی الکترولیت ها عبارت است از:

• کمک منعقد کننده در فرآیند زلال سازی آب خام در تولید آب آشامیدنی و صنعتی

• منعقد سازی جامدات معلق و کلوئیدها در فرآیندهای شکر و تغلیظ مایعات

• جداسازی جامدات و ترکیبات آلی در آب برگشتی سیستمهای تبرید و حرارتی

• جداسازی جامدات ، روغن و گریس و اکسیدهای نامحلول در تصفیه آب برگشتی از بخش نورد در صنعت فولاد

• حذف رنگ ، مواد جامد معلق و کلوئیدها در صنایع تولید محصولات پتروشیمی

• منعقد کننده در سیستمهای تصفیه پساب های صنعتی و بهداشتی

• جداسازی همزمان ذرات سبک چربی و روغن و جداسازی ذرات سنگین در صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی (تکنولوژی DAF)

• در بخش کشاورزی برای جذب آب و بالا بردن ضریب جذب آب خاک استفاده می­شود.

منعقدسازی

 

کاربرد پلی الکترولیت های آنیونی درصنایع معدنی:

  پلی الکترولیت های  GFLOC در تیکنرها، فیلترپرس ها و سانتریفوژهای صنایع ذیل کاربرد دارد:

– معادن شن وماسه

– معادن ذغال سنگ

– معادن مس

– معادن آلومنیم

– معادن طلا و نقر

خواص و کاربرد پلی الکترولیت:

این پلیمرهای شیمیایی(پلی الکترولیت آنیونی) هنگام قرار گیری در آب، خیلی سریع از هم جدا می‌شوند. شکل ظاهری این ماده به صورت پودری و مایع است. رنگی سفید دارد. پلی الکترولیت کاملا قابلیت انحلال در آب را دارد.  پلی الکترولیت کاربردهای فراوانی در صنعت شیمی دارد. با استفاده از این ماده شیمیاییی می‌توان رنگ‌ها و مواد جامد معلق و کلوئیدها در صنعت محصولات پتروشیمی را به راحتی حذف کرد. پلی الکترولیت‌ها به عنوان نوعی منعقد کننده در سیستم‌های تصفیه پساب‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر کاربردهای این ماده، جداسازی روغن و جامدات و … در تصفیه آب برگشتی در صنعت فولاد است. به طور کلی پلی الکترولیت‌ها در بازیافت نفت، تصفیه آب، تولید و ساخت کاغذ، حذف رنگ‌ها و … کاربرد دارند.

قیمت پلی الکترولیت آنیونی

در ایران شرکت‌های زیادی وارد کننده پلی الکترولیت آنیونی به‌عنوان کمک منعقد کننده هستند.شرکت پرهام شیمی واردکننده پلی الکترولیت|پلی اکریل امید|فلوکولانت از برند های معروف جهان میباشد. جهت اطلاع از قیمت فروش پلی الکترولیت آنیونی می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همکاران ما اطلاعات کاملی را در زمینه خرید انواع پلی الکترولیت و قیمت آن در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند.

شرکت تجارت پرهام شیمی وارد کننده و تأمین کننده  انواع مارک های معتبر پلی الکترولیت می باشد.این شرکت سعی کرده است با عرضه گریدهای مناسبی از این محصول نظرمشتریان را از نظر کیفیت،قیمت و سرعت تحویل دهی تأمین نماید.

شرکت تجارت پرهام شیمی تامین مواد اولیه شیمیایی

تلفن : ۸۸۶۸۰۵۶۶ و ۸۸۶۸۱۹۰۰ و۶۵۳۵۱۳۰۰

همراه : محمودی عین الدین ۰۹۱۲۲۰۷۴۳۱۲

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۹ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

2 thoughts on “پلی الکترولیت آنیونی

  1. غلامرضا رئیسی says:

    با سلام و احترام
    رودخانه کارون دارای کدورت های ناگهانی بسیار بالا در محدودهNTU 8000 تا ۳۰٫۰۰۰ می باشد. لطفا قویترین پلی الکترولیت هایی که در اختیار دارید را به من معرفی نموده و نمونه های ۵۰ گرمی از انواع محصولات پلی اکریل آمید آنیونی، کاتیونی و غیریونی را برای من به نشانی زیر ارسال بفرمایید تا در شرایط مختلف تیرگی های رودخانه های استان آزمایش شوند و بهترین نوع را انتخاب و خریداری کنیم. اگر انواع دیگری از ترکیبات معدنی یا گیاهی کمک منعقدکننده نیز در اختیا دارید، لطفا مشخصات را در واتساپ معرفی و نمونه هایی جهت تست آزمایشگاهی ارسال بفرمایید. لطفا قیمت های محصولات را هم اعلام بفرمایید.
    شماره واتساپ من : ۰۹۱۶۳۰۱۱۰۷۴

    خوزستان اهواز کیانپارس خیابان ۵ غربی شرکت آب و فاضلاب اهواز
    کدپستی :۶۱۶۳۶۵۳۱۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید