کاربرد آب اکسیژنه در کشاورزی

آب اکسیژنه در کشاورزی

 

کاربرد آب اکسیژنه در کشاورزی چیست؟ آب اکسیژنه چیست و به چه منظور در کشاورزی استفاده می شود؟ اگر مایلید که از پاسخ این پرسش ها مطلع  گردید، در مجموعه پرهام شیمی ما را همراهی کنید.

مواد شیمیایی که در سراسر جهان در آزمایشگاه های شیمی ساخته می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند، انواع بسیار متنوع و مختلفی دارند که هر یک از آنها بر اساس هدف مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد مخصوص به خود را دارد.

یکی از انواع مواد شیمیایی که در صنایع مختلف به کار می رود، آب اکسیژنه است که در صنایع مختلف کاربرد گسترده ای دارد و علاوه بر آن در کشاوزی نیز به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

حال در مجموعه پرهام شیمی که وارد کننده و عرضه کننده انواع مواد شیمایی است، قصد داریم به بررسی کاربرد آب اکسیژنه در کشاورزی بپردازیم.

 

آب اکسیژنه که به آن هیدروژن پراکسید نیز گفته می شود از جمله پر کاربردترین انواع مواد شیمیایی است که در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. از این ماده شیمیایی برای اهداف مختلفی در کشاورزی استفاده می شود که انواع کاربرد های آن عبارتند از:

  • کنترل کردن آفات زراعی و کشاورزی
  • درمان کردن پوسیدگی ریشه گیاهان
  • تیمار کردن بذرهای گیاهان
  • از بین بردن عفونت های قارچی گیاهان
  • پیشگیری کردن از عفونت در درختانی که دچار آسیب شده اند
  • افزایش میزان باروری گیاهان و درختان و کمک به تولید محصول بیشتر
  • کاهش میزان فساد گیاهان
  • افزایش میزان ماندگاری گیاهان

لازم به ذکر است که علاوه بر کاربرد آب اکسیژنه در کشاورزی که در فوق ذکر شد، این ماده شیمیایی به عنوان کود عمومی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به این منظور آن را در حین آبیاری به گیاه می افزایند و یا به صورت غبار پاشی بر شاخه و برگ گیاهان از آن به منظور کود عمومی استفاده می کنند.

این مورد را نیز لازم است تا شرح دهیم که هیدروژن پراکسید به صورت کلی یک کود عمومی نیست بلکه افزایش دادن میزان رشد گیاهان با آن باعث می شود که از آن به عنوان یک کود عمومی یاد کنند.

 

کاربرد آب اکسیژنه در کشاورزی

آب آکسیژنه چگونه در رشد گیاه موثر واقع می شود؟

بر اساس انواع کاربرد آب اکسیژنه در کشاورزی یکی از مهم ترین کاربرد های آن موثر بودن در رشد گیاه است که این ماده شیمیایی از سه جهت بر رشد گیاه تاثیر می گذارد و باعث افزایش رشد گیاه می شود که این سه جهت از قبیل زیر هستند:

اکسیژن رسانی به گیاهان | کاربرد آب اکسیژنه در کشاورزی

همه گیاهان برای رشد کردن و زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارند و هر چه میزان اکسیژن بیشتری را دریافت کنند، نشاط و شادابی آنها بیشتر می شود. هیدروژن پراکسید قادر است تا اکسیژن مورد نیاز برای گیاهان را در اختیار آنها قرار دهد و به این شکل در رشد گیاهان موثر واقع شود.

هوادهی مناسب به ریشه گیاهان

در گیاهان نه تنها ساقه و برگ گیاه به اکسیژن نیاز دارند، بلکه ریشه آنها هم نیازمند اکسیژن هستند که در این شرایط یکی از بهترین راهکارها برای اکسیژن رسانی به ریشه گیاه استفاده از آب اکسیژنه است.

زیرا زمانی که مولکول های آب با آب اکسیژنه ترکیب می شوند، قادرند تا یک اتم اکسیژن اضافی نیز تولید کنند و به این شکل میزان آب و اکسیژن بیشتری در مخزن های غذارسانی به ریشه گیاه ذخیره می شوند.

برطرف کردن بیماری های گیاه | کاربرد آب اکسیژنه در کشاورزی

مورد دیگری که باید آن را از عوامل مهم در خصوص کاربرد آب اکسیژنه در کشاورزی در نظر گرفت، برطرف کردن امراض و بیماری های گیاه توسط هیدروژن پراکسید است زیرا استفاده از آن درکشاورزی باعث می شود که از رشد باکتری و قارچ در گیاه جلوگیری به عمل آید و مواردی که باعث کاهش رشد گیاهان می شوند، به این شکل برطرف گردند.

کلام پایانی

کاربرد آب اکسیژنه در کشاورزی برای بسیاری از کشاورزان عزیزان کشور و باغداران مهم است. در میان تمامی کشاورزان آن دسته از هموطنان عزیزی که باغ ها و زمین های زراعی بزرگ تری را دارند و با تجهیزات پیشرفته تری امور مربوط به کشاورزی خود را اداره می کنند، بیشتر به کاربرد آب اکسیژنه در کشاورزی توجه دارند.

این ماده شیمیایی را میتوانید از هر نقطه کشور به واسطه مجموعه پرهام شیمی خریداری کنید و از آن در راستای افزایش بهره وری محصولات زراعی خود استفاده کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۹ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید