کاربرد آب اکسیژنه ۳۵ درصد

این محصول در سال ۱۹۱۸ توسط دانشمندی به نام تنار کشف و شناسایی شد و می توان آن را ساده ترین پراکسید معرفی کرد. این ماده ترکیب ناپایداری دارد و در معرض نور خورشید به آسانی تجزیه می گردد. آب اکسیژنه با درصد های مختلف ۳ درصد، ۳۰ درصد، ۳۵ درصد، ۶۰ درصد و ۷۰ درصد موجود است. آب اکسیژنه ۳۵ درصد به عنوان سفید کننده و از بین برنده آلی و معدنی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مطلب قصد داریم به کاربرد آب اکسیژنه ۳۵ درصد بپردازیم. همراه ما باشید:

 

 

آب اکسیژنه  h2o2چیست؟

آب اکسیژنه یا به عبارت دیگر پراکسید هیدروژن، ترکیبی شیمیایی است که در حالت خالص به شکل مایع بی رنگ یا آبی کم رنگ است. اکسیژن های غلیظ این ماده، اکسیژن هایی بسیار واکنش پذیر هستند و به عنوان نیروی محرکه بسیار قوی در موشک سازی مورد استفاده قرار می گیرند. آب اکسیژنه تنها یک مولکول اکسیژن اضافه تر از آب دارد و این مولکول اکسیژن اضافی، این ماده را به اکسید کننده ای بسیار قدرتمند تبدیل کرده است. به همین دلیل این ماده به عنوان یک ترکیب پاک کننده همه کاره محسوب می شود.

 

کاربرد آب اکسیژنه ۳۵ درصد

برخی از کاربردهای این محصول شامل موارد زیر می شود:

  • ضد عفونی کننده

آب اکسیژنه ۳۵ درصد ضد عفونی کننده خفیفی است. این ماده در خراش ها، سوختگی ها و بریدگی های جزئی جهت جلوگیری از ایجاد عفونت روی محل مورد نظر به کار برده می شود. آب اکسیژنه با رساندن اکسیژن کافی به بخش آسیب دیده، موجب تولید کف و حذف سلول‌ های مرده و پاکسازی بخش آسیب دیده می گردد.

  • درمان بوی بد دهان و ورم آن

اگر قسمتی از دهان دچار ورم شود، می‌ توان آن را به مدت نیم دقیقه معادل با ۳۰ ثانیه با محلول آب اکسیژنه و آب شست و شو داد. در آخر لازم است دهان را مجدد با آب خالی شست و شو داد. در اینجا باید دو نکته را در نظر داشت: ورد اول اینکه نباید دهان را بیش از نیم دقیقه با آب اکسیژنه شست و مورد بعدی این است که نباید به طور مکرر دهان را با این محلول شست و شو داد؛ زیرا با شست و شوی بیش از اندازه میکروب های مفید دهان از بین خواهند رفت.

  • تمیز کردن آینه

اغلب تمیز کننده های تجاری که برای تمیز کردن آینه از آن ها استفاده می شود، در نهایت چند لکه را روی آینه بر جای می گذارند. آب اکسیژنه ۳۵ درصد یک تمیز کننده خوب برای آینه است. تنها کافی است این ماده روی آیینه اسپری شود و توسط یک حوله کاغذی پاک گردد.

  • ضد عفونی کننده

نابود کردن لکه های لباس مخصوصا لکه های خونی یا عرق دشوار است. برای مقابله با این لکه ها می توان از مخلوط کردن آب اکسیژنه و یک مواد شوینده استفاده کرد. باید محلول به طور مستقیم روی لکه ها قرار گیرد. سپس چند دقیقه بماند و بعد از آن توسط یک سیکل در ماشین لباسشویی شسته شوند. باید دقت کرد که از این روش تنها برای لباس های رنگ سفید استفاده شود. اگر لباس ها، فرش یا روکش صندلی بوی بدی داشته باشند، می توان از آب اکسیژنه استفاده نمود. همچنین با مخلوط کردن آب اکسیژنه و سرکه سفید، می توان بوی بد لباس ها را نابود کرد. این روش تنها برای لباس های رنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

  • شست و شوی میوه ها و سبزیجات

با اسپری و آب اکسیژنه می توان به طور کامل میوه ها و سبزیجات را شست و شو داد. این کار کمک می‌ کند تا باکتری ها و میکروب های مضر که ممکن است در پوسته میوه وجود داشته باشند، کشته شوند. جهت طولانی کردن طراوت میوه و سبزیجات بهتر است سینک را با آب سرد پر کنید، سپس یک چهارم فنجان آب اکسیژنه به آن اضافه نمایید. بیست دقیقه خیس بخورند و سپس شسته شوند.

  • صنعت نساجی

آب اکسیژنه عامل سفید کننده اصلی در پردازش الیاف های طبیعی و مصنوعی است که شامل پشم، پنبه، کتان، ابریشم و ابریشم مصنوعی می شود که این محصول به الیاف، درجه بالایی از روشنایی را می دهد و در عین حال خواص مکانیکی آن ها را نیز حفظ می کند.

  • صنعت معدن

در این صنعت، آب اکسیژنه به عنوان یک منبع اکسیژن در فرایندهایی مانند تولید اورانیوم، طلا، کنسانتره ها و همچنین شست و شوی سنگ معدن کاربرد زیادی دارد.

  • فرآوری مواد غذایی

در این صنعت از پر اکسید هیدروژن برای سفید کردن موم ها، قند های طبیعی و روغن های طبیعی استفاده می شود.

از دیگر کاربرد های آب اکسیژنه ۳۵ درصد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرورش قارچ
  • تمیز کردن ماشین ظرفشویی
  • سفید کننده پوست و ناخن
  • حذف مواد آلی و معدنی در استخر
  • ضد عفونی کننده تخته های گوشت
  • از بین برنده قارچ ها و باکتری های مضر در کشاورزی
  • غذا دهی به گیاهان
  • کمک کننده سلامتی خاک
  • از بین برنده میکروب های سطل زباله
  • استفاده در موشک سازی

 

 

مشخصات آب اکسیژنه ۳۵ درصد

برخی از مشخصات این محصول شامل موارد زیر می شود:

۱. فرمول شیمیایی این ترکیب H۲o۲ است.

۲. کمی بوی تندی دارد.

۳. شکل ظاهری آن به صورت محلول بی رنگ و یا آبی کم رنگ است.

۴. این ماده شیمیایی به سادگی در الکل، آب و اتر حل می شود ولی در هیدروکربن های سبک حل نمی شود.

۵. نوعی اسید ضعیف محسوب می شود.

۶. وزن مولکولی آن ۳۴/۱ گرم بر مول است.

۷. خلوص آن ۳۵ درصد است.

۸. نام آن Hydrogen proxid است.

۹. با نام های هیدروژن پر اکسید و پرهیدرول نیز  شناخته می شود.

۱۰. گرید محصول Laboratory است.

۱۱. چگالی آن ۱/۱۳  گرم بر سانتی متر مکعب است.

۱۲. دمای جوش آن ۱۱۰ درجه سلسیوس است.

 

 

سخن پایانی

آب اکسیژنه ۳۵ درصد در صنایع مختلف اعم از صنایع پزشکی، صنایع بهداشتی، صنایع غذایی، در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی و بسته بندی محصولات لبنی مورد استفاده قرار می گیرد. جهت خرید و فروش آب اکسیژنه ۳۵ % می توانید به سایت های معتبر فروش آب اکسیژنه ۳۵ درصد مراجعه نمایید و یا با شماره های درج شده تماس بگیرید و در کوتاه ‌ترین زمان ممکن بدون اتلاف وقت این محصول را دریافت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید