کاربرداسیدسولفوریک

کاربرداسیدسولفوریک در صنایع مختلف

کاربرداسیدسولفوریک،آیا میدانید اسید سولفوریک چه کاربردی دارد؟آیا تا به حال به این فکر کرده اید اسیدسولفوریک چه تاثیری در اقتصاد جامعه و محیط زیست دارد؟

با توجه به پراستفاده بودن و طیف وسیع کاربرداسیدسولفوریک وگستردگی بازار مصرف آن ،تولید اسید سولفوریک اهمیت بسزایی دارد.درصد بالایی از مصرف اسید سولفوریک در کشاورزی میباشد.میزان مصرف سولفوریک اسید در یک کشور شاخص مناسبی برای سنجش روند اقتصادی یک جامعه می باشد ما در این مقاله قصد داریم کاربرد های اسید سولفوریک در صنایع مختلف را ذکر کنیم.

کاربرداسیدسولفوریک

برخی از کاربردهاو موارد مورد مصرف سولفوریک اسید:

  • کاربرداسیدسولفوریک در کشاورزی:

همان طور که در بخش اول مقاله گفتیم عمده کاربرد اسید سولفوریک در صنایع مختلف ، در کشاوزری جهت  تولید کودهای  شیمیایی فسفاته و از بین بردن شوری خاک  میباشد.سولفوریک اسید که نام دیگر این  ماده شیمایی  ایست که  حدود ۶۰ % از مصرف آن درکارخانه های تولید کودهای شیمیایی ،برای تولید سولفات آلومینیوم  به همراه آمونیاک مورد استفاده قرار میگیردو همچنین با افزودن این اسید به سنگ فسفات ،کودNSP(سوپرفسفات نرمال) تولید شده و اسید فسفریک از طریق فرایند (Wet Process)مرطوب به کمک اسید سولفوریک به وجود می آید.درصد کمی از این اسید به صورت مسقیم در صنعت کود شیمیایی به شکل کود مایع استفاده میشود.

  • کاربرد سولفوریک اسید در چرم سازی:

سولفوریک اسید یا سولفونیک اسید با قدرت هیرولیز قوی، به عنوان حلال چربی و لیپید می باشد. به دلیل دارا بودن این خاصیت  و ویژگی به عوان شوینده و زداینده آلاینده ها مورد استفاده قرار میگیرد.در صنعت چرم سازی برای پاک کردن مو و چربی روی پوست  از طریق سولفید هیدروژن سدیم موجود دراین  اسید  کاربرد دارد. بعد از این مرحله ، چرم خاصیت شکنندگی پیدا کرده و باعث ایجاد مشکل در رنگ آمیزی محصولات چرمی میشود. برای رفع این مساله  و زیرسازی جهت پوشش و رنگ کاری،اسید سولفوریک ،بی سولفیت سدیم ،و…. د رصنعت چرم سازی به کار میبرند.

  • کاربرداسیدسولفوریک در صنایع فولاد :

در صنعت فولاد و آن برای ایجاد محصول جانبی صنعت فولاد ،سولفوریک اسید از طریق بازیافت گاز های حاوی آمونیاک منتهی به تولید سولفات آمونیوم شده،مورد استفاده قرار میگیرد.و در عملیات اکسید های فلزات،جهت چربی زدایی از طریق (picking) به کار می رود.

قیمت اسید سولفوریک

در ایران  برخی شرکت‌ها تولید کننده یا عرضه کننده اسید سولفوریک فله هستند. .در این بخش علاوه بر اینکه به کاربرداسیدسولفوریک پرداختیم ،سعی کردیم تا با راهنمایی همکاران گرامی به این نوید را به شما دهیم که  شرکت پرهام شیمی این مواد شیمیایی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می‌دهد.شما عزیزان می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت اسید  با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. در صورت هرگونه سوال، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. کارشناسان ما ضمن پاسخگویی به سوالات شما عزیزان مشاوره و راهنمایی‎‌ لازم را نیزاارائه می‌دهند. برای خرید این اسید و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۲۰۷۴۳۱۲  و۰۲۱۶۵۳۵۱۳۰۰ تماس گرفته و یا به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۹ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید