کاربرد کربنات سدیم در صنعت

کاربرد کربنات سدیم در صنعت

از مهم‌ترین مواد شیمیایی کربنات سدیم می‌باشد که با نام‌های  مختلف تجاری در بازار شناخته می‌شود. در صنعت از کربنات سدیم استفاده‌های فراوانی می‌کنند. خوب است بدانید که در قدیم کربنات سدیم را در اعماق و کف دریاچه‌ها کشف می‌کردند. اگر بخواهید درباره ماهیت کربنات سدیم بیشتر بدانید باید بگوییم که نوعی ماده جامد سفید و شفاف رنگ است و از این توانایی برخوردار است که در آب به صورت محلول در آید.

در ضمن کربنات سدیم را می‌توانید از طریق نمک قلیایی معدنی طبیعی خارج نمایید. کربنات سدیم بیشتر از ۵ هزار سال است که توسط  انسان‌ها مورد مصرف بوده است. در ادامه به بررسی بیشتری در خصوص کاربرد کربنات سدیم در صنعت خواهیم پرداخت.

کربنات سدیم و قابلیت آن در صنعت

یکی از پر مصرف‌ترین موادی که در صنعت مورد کاربرد قرار می‌گیرد، کربنات سدیم است. میزان قدمتی که این ماده با اهمیت در صنعت دارد، باعث شده تا از آن در مواردی مختلف استفاده های متفاوتی انجام گیرد. این ماده در صنعت به‌وفور یافت می‌شود و در ضمن رسانای قوی و در اصل یک نوع ماده محلول در آب می‌باشد. کربنات سدیم در فرآیند الکترولیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کربنات سدیم به عنوان نوعی استاندارد معتبر در بخش تیتراسیون اسید و باز به کار می‌رود.

سدیم کربنات و کاربردهای آن در صنعت

سدیم کربنات به علت داشتن خاصیت گندزدایی در تولید مواد شوینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر کاربردهای مهم آن در از بین بردن کپک بر روی چوب است. کربنات سدیم به عنوان عامل خمیرساز در صنعت آجرپزی کاربرد دارد. سدیم کربنات در تولید انواع فلز، چرم مصنوعی، کاغذ ،باطری سازی، ریخته گری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد کربنات سدیم در صنعت

کاربرد کربنات سدیم در تهیه شیشه

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربرد کربنات سدیم در آماده سازی و ساخت شیشه، پنجره، ظروف شیشه‌ای می‌باشد. استفاده از کربنات سدیم در ساخت شیشه منجر به افزایش دوام و در اصل نوعی صرفه جویی در مصرف انرژی می‌گردد. برای افرادی که به دنبال کاهش در بخش خرج و مخارج و هزینه‌ها هستند این امر بسیار مفید می‌باشد.

لیست قیمت کربنات سدیم

نکته قابل توجه اینجاست که لیست قیمت کربنات سدیم بر حسب کیلوگرم و قابل تغییر می‌باشد. به همین علت مشتریان عزیز برای سفارش یا خرید این محصول نیاز است تا با واحد فروش معتبر تماس حاصل نمایند.

قیمت کربنات سدیم

قیمت فروش کربنات کلسیم به علت تغییرات روزانه و نوسانات بازار متغییر است. اما نحوه بسته بندی، نگهداری محصول، کیفیت، وزن، نوع گرید مصرفی و ..بر افزایش یا کاهش قیمت این محصول اثر گذار خواهد بود.

فروش کربنات سدیم

در حال حاضر موسساتی معتبر در زمینه فروش کربنات سدیم در سراسر کشور به عنوان تامین کنندگان محصولات شیمیایی کشور، طیف وسیعی از انواع مختلف برند این محصول در اختیار تولید کنندگان قرار می‌دهند. اگر چه امروزه فروش از طریق سایت‌های معتبر و مرتبط با محصول به صورت انلاین انجام می‌پذیرد. شما عزیزان نیز برای خرید این محصولات بایستی با مراکز فروش معتبر در ارتباط باشید.

نام تجاری کربنات سدیم

بهتر است بدانید نام تجاری کربنات سدیم، قلیا، قلیاب می‌باشد.

خرید کربنات سدیم

خرید این محصول از سایت‌های معتبر در فضای وب که نام کالا، به‌همراه کد کالا، تعداد سفارش، نوع بسته بندی مشخص می‌باشد و مبلغ پرداخت از طریق درگاه اینترنتی قابل انجام است.

انواع کربنات سدیم

کربنات سدیم هم به‌صورت سنگین و هم به‌صورت سبک یافت می‌شود. تنها تفاوت این دو در سایز ذرات و چگالی آن‌ها است. کربنات سدیم با دانه ریزتر، وزن سبک مناسب ساخت مواد شوینده می‌باشند. اما کربنات سدیم با دانه درشت‌تر مناسب ساخت صنایع شیشه سازی است.

همه چیز در مورد کربنات سدیم

از کربنات سدیم به‌عنوان عامل مهمی در محکم سازی پیوند بین رنگ و الیاف در رنگرزی استفاده می‌شود. در صنابع غذایی به‌عنوان عامل تنظیم کننده ph و نگهدارنده، کاربرد فراوان دارد. در واقع این ماده شیمیایی در فرایند حذف گوشت از استخوان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در ساخت خمیر دندان به‌عنوان عامل کف ساز مورد نیز کاربرد دارد.

جمع بندی

کربنات سدیم یکی از مهم‌ترین مواد شیمیایی صنعتی می‌باشد. از جنبه تاریخی، این ماده از خاکستر گیاهانی که در خاک‌های غنی از سدیم رشد می‌نمایند، می‌توان نام برد. برای خرید و اطلاع از جزییات و لیست قیمت این محصول می‌توانید از طریق وب سایت ما اقدام نمایید.

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید