کربنات سدیم سنگین

کربنات سدیم سنگین

کربنات سدیم سنگین|سدیم کربنات سنگین|پرهام شیمی

کربنات سدیم سنگین چیست؟

مسلما می‌دانید که کربنات سدیم در صنعت یکی از پرکاربردترین مواد به حساب می‌آید. این ماده که با نام دیگری چون «سودا اش» شناخته می‌شود،نمک دو سدیمی از اسیدکربنیک با املاح قلیایی است در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی دیگر باید بدانید که این ماده در دو نوع کربنات با نام های سدیم سبک و کربنات سدیم سنگین به تولید می‌رسد که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. به احتمال زیاد می‌دانید که از نظر ماهیت، کربنات سدیم یک باز قوی است و شما می‌توانید این ماده را به شکل یک پودر سفید به تولید برسانید و به خرید و فروش آن بپردازید. حال ما تصمیم داریم در این مقاله به سوال کربنات سدیم چیست؟ پاسخ دهیم تا شما با این ماده و ویژگی‌هایی که دارد، آشنا شوید.

کربنات سدیم سنگین

کربنات سدیم  که فرمول شیمیایی آن برابر با Na2CO3 است. از نظر ساختار شیمیایی و ترکیب هیچ تفاوتی با کربنات سدیم ندارد. و تنها به سبب بعضی از ویژگی‌های فیزیکی که برای این نوع در نظر گرفته شده است، شاهد استفاده از آن در صنایع گوناگون خواهیم بود. اکنون شاید برای شما سوال پیش آید که چرا به این نوع از کربنات، سنگین گفته می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بر روی کربنات سدیم فرایند هیدراتاسیون صورت می‌گیرد. و پس از آب پوشی به شکل مونو هیدرات در می‌آید. برای بار دیگر مونو هیدرات، دهیدراته می‌شود و آب خود را از دست می‌دهد. نتیجه این فرایند تشکیل نوع سنگین این ماده خواهد بود.

همچنین باید متذکر شد که تفاوت کربنات سدیم سبک و سنگین تنها به چگالی و اندازه‌های کریستال مربوط می‌شود که این موارد خواص فیزیکی متفاوتی را به هر یک می‌دهند.

کاربردهای درنظر گرفته برای کربنات سدیم سنگین

در رابطه با کاربرد کربنات سدیم در صنایع مختلف باید متذکر شد. که این ماده از اصلی‌ترین مواد در حوزه تولید شیشه به حساب می‌آید. علاوه بر تولید شیشه، می‌توان به موارد دیگری چون تهیه کاشی سرامیک، لعاب و به عنوان عامل اصلی در روند ذوب سیلیس نیز اشاره داشت.

 کاربردکربنات سدیم سنگین

سدیم کربنات را از کجا تهیه کنیم؟

تولید کربنات سدیم سنگین در بسیاری از کشورها اتفاق می‌افتد. و آن‌ها گاهی اوقات محصول تولیدی خود را به دیگر کشورها صادر می‌کنند. تا از آن‌ها استفاده شود. از جمله کشورهای فعال در زمینه تولید کربنات سدیم  می‌توان به آمریکا اشاره داشت .که این ماده را در شرایط ویژه تولید و سپس آن را صادر می‌کند. مکزیک نیز از اولین وارد کننده کربنات سدیم به حساب می‌آید .که این ماده لازم و ضروری را از کشورهای دیگر خریداری و وارد می‌کند.

حال شاید برای شما سوال پیش آید که سدیم کربنات را از کجا تهیه کنیم؟ باید متذکر شد که اگر تصمیم به خرید کربنات سدیم سبک و سنگین دارید، می‌توانید به سایت پرهام شیمی مراجعه کنید و این محصول را در مقدار مورد نیاز بخرید. همچنین باید متذکر شد که امکان دادن نظر قطعی در رابطه با قیمت کربنات سدیم سنگین وجود ندارد. و شما تنها می‌توانید برای مطلع شدن از چنین موضوعی از طریق سایت معرفی‌شده اقدامات لازم را انجام دهید. و در صورت مناسب بودن، خرید خود را انجام دهید.

خرید کربنات سدیم  و فروش کربنات سدیم از جمله اقداماتی به حساب می‌آید. که توسط بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌ها  و مراکز فروش کربنات سدیم  انجام می‌شود. دقت داشته باشید که تولید کربنات سدیم در بسیاری از کشورها انجام می‌شود .و به دنبال آن صادرات و واردات این ماده به وجود خواهد آمد. که بسیاری از افراد از جمله کربنات  سدیم سنگین سمنان و کربتان سدیم مراغه  نسبت به انجام آن‌ها می‌پردازند و قیمت کربنات سدیم را مشخص میکنند.. شما نیز می‌توانید در صورت تمایل خرید کربنات سدیم را ازفروشگاه پرهام شیمی  انجام دهید.و همچنین میتوانید با شماره های ۰۹۱۲۲۰۷۴۳۱۲و ۰۲۱۶۵۳۶۱۳۰۰ تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید