آب معدنی بهتر است یا آب تصفیه شده؟

آب معدنی یا آب تصفیه شده؟
حتما می‌ دانید که بطری‌ های آب معدنی چقدر برای محیط زیست مضر هستند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد از آب های تصفیه شده به جای آب معدنی استفاده می‌ کنند. اما این بحث ربطی به نوع آب معدنی و سلامتی آن ندارد. شاید هنوز هم افراد زیادی وجود داشته باشند که ندانند کدام آب بهتر و سالم تر است. در هنگام انتخاب آب تصفیه شده و آب معدنی نکاتی وجود دارد که با دانستن آن می ‌توانید بهترین گزینه و در عین حال سالم ترین گزینه را برگزینید.

آب معدنی یا آب تصفیه شده؟

در این مقاله از سایت پرهام شیمی اطلاعات مفید و مختصری در مورد آب تصفیه شده و آب معدنی ارائه داده ‌ایم. در ادامه با ما باشید:

مزایا و معایب آب تصفیه شده 

در انتخاب آب باید عواملی چون طعم و عطر آب، در دسترس بودن و هزینه آب، سلامت و تاثیر آن در محیط زیست را در نظر داشته باشید. به طور کلی مزایا و معایب آب تصفیه شده عبارتند از:
۱٫ سلامت آب
با توجه به تحقیقاتی که انجام شده، آب های لوله کشی دارای مواد شیمیایی هستند که می‌ توانید به آسانی با دستگاه‌ های تصفیه آب آن ها را از بین ببرید. پس از تصفیه، آب مورد نظر برای نوشیدن تمامی استاندارد های مورد نیاز را داشته و در طول روز می توانید آن را با خیالی راحت بنوشید. برای اینکه از سالم بودن آب اطمینان حاصل کنید، می‌توانید از دستگاه‌ هایی که دارای فیلتر کربن یا اسمز معکوس هستند استفاده کنید تا عواملی مانند مواد مضر، گل و لای، آلودگی های از این قبیل کاملا از آب حذف شود و از بین برود.
۲٫ مزه و طعم آب
حتما از طعم آب لوله کشی با خبر هستید. این آب ها به دلیل کلر موجود در آن طعم خوبی ندارند. اما چاره چیست؟ دستگاه‌ های تصفیه آب می ‌تواند این مشکل را حل کند و طعم بد و ناخوشایند آب لوله کشی را از بین ببرد. امروزه به جرات می‌ توان گفت بهترین گزینه برای نوشیدن یک آب سالم و خوش طعم، دستگاه تصفیه آب است.
۳٫ راحتی و هزینه
بی شک مصرف آب تصفیه شده به صرفه تر از خریدن آب معدنی خواهد بود. شما می توانید با یک بار هزینه همیشه آب سالمی در خانه خود داشته باشید و به نوعی یک نوع سرمایه ‌گذاری بلند مدت محسوب می ‌شود. علاوه بر این با نصب دستگاه تصفیه آب، بدن شما از آلودگی ها حفظ می ماند و هیچ آسیبی به محیط زیست نیز نخواهد رسید.
آب معدنی یا آب تصفیه شده؟

مزایا و معایب آب معدنی 

آب معدنی چه مزایا و معایبی دارد؟ آیا آب معدنی از آب تصفیه شده سالم تر است؟ در این بخش به این پرسشات پاسخ خواهیم داد.
۱٫ سلامت آب
در تولید آب معدنی، مواد معدنی ضروری برای سالم سازی آن کم می‌ شود. توجه داشته باشید که دستگاه‌ تصفیه آب، مواد معدنی مفید و ضروری موجود در را از بین نمی ‌برد. و از میزان آن کم نمی کند. تا کنون به وجود پلاستیک در آب معدنی فکر کرده ‌اید؟ مطالعات نشان داده که در آب معدنی دو برابر آب لوله کشی میکروپلاستیک وجود دارد. مقداری از این آلودگی ها به پروسه بسته بندی آب معدنی مربوط می ‌شود. این موضوع تاثیر بسیار بدی بر سلامت انسان خواهند داشت.
۲٫ طعم و مزه
افراد زیادی وجود دارند که طعم آب معدنی را به آب تصفیه شده ترجیح می‌ دهند. اما هنوز هم افرادی هستند که نمی ‌توانند تفاوت مزه بین این دو آب را حس کنند. در واقع می ‌توان گفت مهمترین دلیل خرید آب معدنی و استفاده از آن، مزه و طعم آن است. مطمئنا اگر آب تصفیه شده را بیاشامید، متوجه تفاوت طعم و مزه آن با آب معدنی نخواهید شد. در هنگام بسته بندی آب معدنی منبعی وجود دارد که بر طعم و مزه آب تأثیر گذار است. معمولا آب معدنی از آب چاه، چشمه و آب معدنی تهیه می‌ شود.
۳٫ راحتی و هزینه
هزینه هایی که برای خرید آب معدنی صرف می‌ شود تقریبا چند برابر آب تصفیه و دستگاه تصفیه آب است. عجیب است که مردم همواره مبلغی را برای یک بار صرف می ‌کنند و هزینه اضافی را به دستگاه تصفیه آب ترجیح می ‌دهند. یکی از دلایلی که سبب می‌ شود مردم بیشتر از آب معدنی استفاده کنند. این است که این آب به آسانی در دسترس بوده و در زمانی که دستگاه تصفیه وجود ندارد، می‌توان از آب معدنی استفاده نمود.
۴٫ تاثیر بر محیط زیست
فرایند حمل و نقل و بازیافت و بطری سازی تاثیرات مخربی بر محیط زیست می ‌گذارند. افراد بسیاری پس از مصرف آب معدنی، بطری آن را در طبیعت رها کرده و طی این امر مواد سمی در طبیعت آزاد می‌ شود. همچنین افرادی نیز وجود دارند که از بطری های آب معدنی مجددا استفاده می‌ کنند. با این کار در طولانی مدت سلامت خود فرد به خطر می ‌افتد. توجه داشته باشید که بطری های آب معدنی یکبار مصرف هستند و نباید بیش از یک بار از آن ها استفاده کرد.
آب معدنی بنوشیم یا تصفیه شده؟
می توان گفت نوشیدن آب تصفیه شده گزینه بهتری محسوب می ‌شود. اگر بخواهیم تفاوت آب معدنی و آب تصفیه شده را به صورت واضح بیان کنیم. باید بگوییم که آب تصفیه شده به صرفه تر، سالم تر، ارزان تر است و آثار مخربی بر محیط زیست ندارد. آب تصفیه شده طعم و مزه خوبی دارد و سالم است و بیشتر مردم با آشامیدن آب تصفیه شده تفاوتی میان طعم آن نسبت به آب معدنی را حس نمی‌ کنند. حتی می ‌توان گفت که آب تصفیه شده زعم و مزه بهتری دارد. در برخی از مواقع استفاده از آب معدنی راحت تر است و شما می ‌توانید برای استفاده از آب تصفیه، همیشه یک بطری از آن را با خود نگه دارید.
افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و بیمار هستند، باید به نوع آبی که می ‌نوشند دقت کنند. آب تصفیه شده مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می‌ کند و هیچ آلودگی در آن وجود ندارد و کاملا سالم است. اما چه دستگاه تصفیه آبی خریداری کنیم؟ دستگاه‌ تصفیه آب را از کجا بخریم؟ آیا همه برندهای دستگاه تصفیه آب خوب است؟ با تماس با شماره های درج شده می ‌توانید بهترین و باکیفیت ترین دستگاه تصفیه آب را خریداری کنید و یک عمر سالم بنوشید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید