مصارف عمده فسفات‌ها

مصارف عمده فسفات‌ها

امروزه از فسفات‌ها به وفور در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این مواد در زندگی اسنان نقش بسیار مهمی دارند. این ماده در تولید محصولات کشاورزی کاربرد گسترده‌ای دارد و سبب افزایش بهره‌وری در محصولات کشاورزی می‌شود. اما تنها کاربرد این مواد در کشاورزی نیست و در صنایع دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. موارد استفاده و مصارف عمده فسفات‌ها  یکی از مواردی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فسفات چیست؟ و مصارف عمده فسفات‌ها

در بدن همه موجودات زنده، فسفر یافت می‌شود و در اصل یک ماده غذایی اولیه می‌باشد .که قادر است انرژی را به طور قابل استفاده برای دیگر موجودات زنده فراهم سازد. کودهای فسفاته پر مصرف‌ترین انواع کود بعد از کودهای نیتروژنی هستند. فسفر یا فسفات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مواد در زندگی امروزی انسان‌ها محسوب می‌شود؛ زیرا از آن برای رشد و توسعه کودهای کشاورزی استفاده می‌کنند. از طرفی به دلیل افزایش رشد جمعیت به مواد غذایی بیشتری نسبت به قبل احتیاج داریم. بنابراین به‌منظور تامین این مواد، ارتباط نزدیکی با مصرف کودهای مختلف از جمله کودهای فسفاته وجود دارد.

فسفات چه کاربردی دارد؟

خوب است بدانید که اسید فسفریک پس از اسید سولفوریک به‌عنوان اولین اسید غیر آلی از نظر ارزش تولید و مصرف و دومین اسید از نظر میزان حجم مطرح می‌باشد.در حقیقت اصلی ترین کاربرد سنگ فسفات این است که از آن در تولید اسید فسفریک و تهیه کودهای شیمیایی استفاده شود. البته توجه داشته باشید که کاربرد و موارد استفاده فسفر تنها در کشاورزی خلاصه نمی‌شود. بلکه از آن در ساخت پلاستیک، تهیه مواد شوینده و بهداشتی، صنایع فلزی، شیشه سازی، دندان سازی و غیره نیز استفاده می‌شود.

اسید فسفریک به‌عنوان یکی از اسید های معدنی مهم شناخته شده است.که متشکل از سه اتم هیدروژن، یک اتم فسفر و چهار اتم اکسیژن است. از موارد استفاده و کاربردهای دیگر آن می‌توان به اختصار به مواردی مانند حذف زنگ زدگی از سطح فلزات، افزودنی در مواد غذایی اسیدی و نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه، صنایع پتروشیمی، کاربرد در صنعت پزشکی، کاربرد در ساخت دارو خصوصا در داروهای ضد تهوع و همچنین به‌عنوان الکترولیت در سلول‌های سوختی اشاره داشت.

برای خرید فسفات چه باید کرد؟

فسفات ترکیبی است غیر آلی که به‌وفور در خاک وجود دارد. مد نظر داشته باشید که بزرگترین معادن فسفات جهان در کشورهایی مانند سوریه، مراکش، آمریکا، آفریقا، خاورمیانه و چین واقع شده است. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که قیمت فسفات چگونه تعیین می‌شود؟ چه عاملی در تعیین قیمت آن نقش دارد؟ توجه داشته باشید که قیمت آن با توجه به نوع آن مشخص می‌گردد. ضمن این که فسفات در کشور ما ایران توسط شرکت های سازنده آن انجام می‌پذیرد. در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که جهت خرید آن از متخصصان این امر مشاوره دریافت کنید .تا از این طریق بتوانید مستقیم و بی واسطه از تولید کنندگان داخلی این نوع محصول را تهیه نمایید، مد نظر داشته باشید .با توجه به نیاز کشور در خصوص کاربرد این محصول شما عزیزان می‌توانید به‌راحتی آن را از بازار خریداری نمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید