کاربرددستگاه تصفیه آب صنعتی RO

کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی RO و ویژگی ها آن

دستگاه تصفیه آب صنعتی در حال حاضر به‌عنوان یکی از پرکاربردترین روش‌های تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور حتم می دانید که منابع آب سالم برای تمامی افراد و صنایع مختلف بسیار حیاتی و ضروری است. از آن جایی که کمبود منابع آب قابل قابل استفاده برای افراد و صنایع مختلف به چشم می‌خورد نیاز است از طریق روش‌هایی بتوانیم آب مورد نیاز صنایع را از منابع آب زیر زمینی و سطحی تامین کنیم. در این مطلب قصد داریم در خصوص کاربرددستگاه تصفیه آب صنعتی RO توضیحات جامعی ارائه دهیم. پس همراه ما باشید.

کاربرددستگاه تصفیه آب صنعتی RO

هدف از تهیه دستگاه تصفیه آب صنعتی

امروزه دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی بهترین، مطمئن‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه برای تأمین آب تصفیه‌ شده ادارات، کارخانه‌ها، ساختمان‌های مسکونی، مراکز تحقیقاتی، مکان‌های تفریحی و … می‌باشند. به‌طور کلی اهداف اصلی استفاده از این دستگاه به شرح زیر است:

۱-کنترل خوردگی و از بین رفتن مواد به دلیل اکسید شدن

۲- کنترل رسوب گذاری به علت وجود نمک‌ها و املاح مختلف در آب

۳- کنترل رشد مواد بیولوژیک

۴- کنترل باکتری های هوازی و غیر هوازی

۵- افزایش بازدهی

۶- حذف املاح و مواد نامطلوب

چرا جامعه به تصفیه آب صنعتی نیاز دارد؟

به دلیل کاهش منابع آب در جهان و افزایش جمعیت، در صنایع مختلف مانند کارخانجات، بخش کشاورزی، گلخانه‌ها، و دیگر صنایع نیاز به استفاده از تصفیه آب صنعتی بیش از قبل احساس می‌شود. در نتیجه نیاز است تا نیروی متخصص و کارآزموده در این صنعت مشغول به فعالیت باشد؛ تا بتوانند آب مصرفی بخش های مختلف را تامین نمایند.

از گذشته تاکنون از روش‌های متعددی برای تصفیه آب صنعتی استفاده شده است. متداول ترین و بهترین روشی که در حال حاضر برای تصفیه آب صنعتی به‌کار می‌رود، اسمز معکوس (RO) نام دارد که از قابلیت حذف همه مواد آلاینده، فلزات سنگین، جیوه، رسوبات، سرب، املاح، نمک‌ها و دیگر ناخالصی‌های موجود در آب برخوردار است.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای از دیگر روش‌های تصفیه آب صنعتی با اسمز معکوس انجام دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که اسمز معکوس، به منظور حذف نمک‌ها، آلاینده‌های شیمیایی و فلزات سنگین تاثیر بهتری دارد و بسیار قوی‌تر از دیگر روش‌ها عمل می‌کند. ضمن این که روش اسمز معکوس در مقایسه با دیگر روش ها، مقرون به‌صرفه است و هزینه کمتری دارد. مد نظر داشته باشید که استفاده از آب شیرین کن‌های صنعتی به‌عنوان بهترین و باصرفه ترین روش برای فیلتراسیون و بهبود کیفیت آب مفید می‌باشند.

موارد استفاده و کاربرددستگاه تصفیه آب صنعتی RO

اگر بخواهیم موارد استفاده و کاربرددستگاه تصفیه آب صنعتی RO را به‌طور خلاصه بیان کنیم، عبارتند از:

  • مورد استفاده در بخش کشاورزی
  • کاربرد در صنایع دریایی
  • تصفیه آب‌های شیرین
  • صنایع تولید مواد شیمیایی
  • تصفیه پساب‌های صنعتی
  • مورد استفاده در تولید دارو
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • تصفیه آب‌های زیر زمینی همانند قنات، چاه‌ و نهرهای زیر زمینی
  • تصفیه آب‌های سطحی همانند رودخانه‌ها و چشمه‌ها
  • مورد استفاده در مبدل‌های حرارتی و سیستم‌های حرارتی و برودتی
  • تصفیه آب بسیار شور مانند آب دریاچه‌ها، دریاها و اقیانوس‌ها

 

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی باید به برخی پارامترها توجه داشت. این فاکتورها که نقش مهمی در انتخاب این محصولات ایفا می‌کنند شامل کیفیت، عملکرد و کارایی ممبران ها، پمپ‌ها و محاسبه دقیق ظرفیت مورد نیاز می‌باشد.برا ی خرید دستگاه تصفیه آب ونکاتی که باید بدانید را با کلیلکروی مقاله بخوانید.

پس باید با توجه به اطلاعات گفته شده، نسبت به خرید دستگاه مورد نظر اقدام نمود. توجه داشته باشید که قیمت دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی، با توجه به نوع دستگاه، شرکت سازنده، عملکرد و تعداد فیلتر آن متفاوت است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت دستگاه‌ها می‌توانید با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید. همکاران ما توضیحات لازم در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید