کود اوره کرمانشاه

کود اوره کرمانشاه

کود اوره کرمانشاه یکی از مهمترین مواد تغذیه‌ای در کشاورزی است. که به عنوان یک منبع اصلی نیتروژن برای گیاهان مختلف استفاده می‌شود. استفاده از کود اوره کرمانشاه به‌ عنوان یک نمونه ارزشمند و منبع مهم از نیتروژن در کشاورزی، اثرات بسیاری بر تولیدات کشاورزی و عملکرد محصولات آن دارد. استفاده از این نوع کودها به ویژه در مناطقی که با کمبود نیتروژن خاک مواجه هستند، بسیار حیاتی است. از این رو می‌تواند به اصلاح تغذیه‌ای نباتات و حتی حیوانات از قبل گاو و گوسفند کمک شایانی کند.

کود اوره کرمانشاه

کود اوره کرمانشاه، یک نوع کود از گروه کودهای نیتروژنی است. که عمدتاً برای تأمین نیاز نیتروژنی گیاهان به کار می‌رود. اوره شامل ترکیبات شیمیایی CO(NH₂)₂ است. که از آن به عنوان منبع نیتروژن برای گیاهان استفاده می‌شود. این کود معمولاً به دلیل قابلیت جذب و تبدیل نیتروژن به فرم قابل دسترس برای گیاهان، از جمله محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای کشاورزان است.
کود اوره معمولاً به صورت دانه‌های سفید رنگ یا پودری با قابلیت حل در آب و به آسانی قابل اعمال به خاک است. زمانی که اوره به خاک اعمال می‌شود، با واکنش‌های شیمیایی، اوره به نیترات تبدیل می‌شود که گیاهان قادر به جذب آن‌ها هستند. این فرآیند به کشاورزان کمک می‌کند تا گیاهانی بهتر و محصولی باکیفیت بالا تولید کنند که از رشد سریع تری برخوردار هستند.

کاربرد اوره کرمانشاه

کود اوره کرمانشاه، به عنوان یکی از انواع کودهای شیمیایی، دارای کاربردهای متعددی است. که عبارتند از:
1. استفاده در بخش کشاورزی
2. تولید پروتئین گوشتی در حیواناتی مانند گاو و گوسفند
3. استفاده در تولید کودهای شیمیایی، رزین، داروها و تثبیت کننده مواد منفجره مانند نیتروسلولوز
4. استفاده از اوره به عنوان یک نوع طعم‌دهنده برای سیگار
5. مصرف کود اوره در لوازم آرایشی و محصولات مراقبتی پوست
6. استفاده در صنایع نیروگاهی

کود اوره ۴۶درصد کرمانشاه

کود اوره ۴۶ درصد کرمانشاه دارای حدود ۴۶ درصد نیتروژن محاسبه شده بر پایه وزن است.و برای تأمین نیتروژن به گیاهان به کار می‌رود. با دمای ذوب حدود ۱۳۲-۱۳۵ درجه سانتی‌گراد، این کود به آسانی در آب حل می‌شود. بازدهی بالا و حلالیت خوب آن باعث جذب موثر در خاک می‌شود. استفاده منظم از اوره ۴۶ درصد منجر به بهبود رشد و عملکرد گیاهان و افزایش محصول دهی می‌گردد. این کود به دلیل هزینه نسبتاً پایین و کارایی بالا در فرآوری‌های کشاورزی گسترده استفاده می‌شود.

 

کود اوره ۴۶ درصد کرمانشاه

اوره پریل کرمانشاه

اوره پریل کرمانشاه یکی از کودهای رایج در کشاورزی بوده که از ترکیب اوره و پریلت تشکیل شده است. با ریختن کود اوره مایع از یک برج پرتابل، دانه‌های کوچک و کروی تولید می‌شود. این کود از ۱ تا ۲٫۴ میلیمتر اندازه دارد و نباید در محیط‌های مرطوب نگهداری شود تا از کلوخه شدن جلوگیری شود. اوره پریل به عنوان یک کود کامل و تغذیه ‌کننده برای گیاهان عمل می‌کند، زیرا اوره نیتروژن مورد نیاز گیاهان را تأمین می‌کند. و پریلت نیز ویژگی‌های مفیدی دارد. استفاده از اوره پریل در کشاورزی و باغبانی می‌تواند به بهبود عملکرد خاک، افزایش بازده محصولات، بهبود جذب مواد غذایی توسط گیاهان و کاهش آلودگی زیست محیطی کمک کند.

خرید کود شیمیایی اوره کرمانشاه

هنگام خرید کود شیمیایی اوره کرمانشاه، چند مورد هست .که باید با دقت به آن توجه کرد تا از کیفیت و اثربخشی آن اطمینان حاصل شود. ابتدا، تاریخ تولید کود بسیار مهم است، زیرا با گذشت زمان، کود اوره ممکن است تجزیه شده و کارایی خود را از دست بدهد. لذا، باید مطمئن شوید که کود به تازگی تولید شده است. دوم، بسته‌بندی کود باید کاملاً پلمپ و با مواد مناسبی ساخته شده باشد تا از ورود رطوبت و آلودگی‌های دیگر جلوگیری کند؛ این مورد در حفظ کیفیت کود اوره که به سرعت رطوبت را جذب می‌کند، بسیار حیاتی است.

سوم، مشخصات عناصر نیتروژن، هیدروژن و اکسیژن و به ویژه درصد نیتروژن باید بر روی کیسه‌ها به وضوح درج شده باشد. تا کشاورزان بتوانند با آگاهی کامل نسبت به مصرف آن اقدام نمایند. نهایتاً، رنگ کود نیز اهمیت دارد؛ کود اوره باید سفید باشد و هرگونه تغییر رنگ به زرد می‌تواند نشانه‌ای از کیفیت پایین یا فساد آن باشد.

آنالیز اوره پتروشیمی کرمانشاه

آنالیز کود اوره کرمانشاه به شرح زیر است که عبارتند از:
۱٫ میزان بی‌یورت: حداکثر مقدار بی‌یورت در کود ۰٫۸ درصد وزنی است.
۲٫ فرمالدهید: حداکثر مقدار فرمالدهید ۰٫۵۵ درصد وزنی است.
۳٫ میزان رطوبت: حداکثر مقدار رطوبت ۰٫۳ درصد وزنی است.
۴٫ میزان نیتروژن: حداقل مقدار نیتروژن ۴۶ درصد وزنی است.
۵٫ توزیع اندازه ذرات: درصد توزیع ذرات کود در بازه اندازه ۲ میلیمتر تا ۴ میلیمتر، که باید حداقل ۹۰ درصد از ذرات در این بازه قرار داشته باشند.
شایان ذکر است که این آنالیزها بر اساس استانداردها و شرایط مشخصی انجام می‌شوند تا کیفیت کود اوره کرمانشاه را تضمین کنند.

قیمت اوره صادراتی کرمانشاه

همانطور که مستحضرید کود اوره یکی از پرمصرف‌ترین و پرمتقاضی‌‌ترین کود شیمیایی در سطح جهانی است و از آنجا که کود اوره کرمانشاه از سطح کیفیت بالایی برخوردار است مورد توجه سایر کشورها قرار دارد. بنابراین قیمت آن هم با توجه به قیمت جهانی این نوع کود تعیین و مشخص می‌شود. لازم به ذکر است که با افزایش نرخ دلار و قیمت این محصول در سطح جهانی نمی‌توان نرخ ثابتی را برای آن لحاظ کرد.

قیمت اوره صادراتی کرمانشاه

قیمت کود اوره ۵۰کیلویی

کود شیمیایی اوره، که عمدتاً در استان کرمانشاه توسط کارخانه‌های دولتی تولید می‌شود. به دلیل سیاست‌های حمایتی دولت، معمولاً با قیمت‌های یارانه‌ای به کشاورزان عرضه می‌گردد. قیمت این کود در بازار داخلی برای هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان است. این در حالی است که در بازار آزاد، به دلیل تقاضای بالا و محدودیت‌های عرضه، قیمت‌ها می‌تواند به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان نیز برسد.
علت اصلی نوسانات قیمتی این کود، بسته به حجم صادرات آن است. با توجه به سود بالای حاصل از فروش بین‌المللی، تولیدکنندگان است. امکان دارد ترجیح دهند محصولات بیشتری را به بازارهای خارجی عرضه کنند، که این امر موجب کاهش عرضه در بازار داخلی و افزایش قیمت‌ها می‌شود. این تمایل به صادرات می‌تواند تأثیر منفی بر خرید کشاورزان داخلی بگذارد. که به این کود برای تولید محصولات کشاورزی خود وابسته هستند.

در پایان، می‌توان گفت که کود اوره کرمانشاه به دلیل داشتن منبع فراوانی از نیتروژن، یکی از مهم‌ترین عواملی است که در تأثیر گذاری بر روند رشد و توسعه گیاهان و کیفیت محصولات کشاورزی و صنایع مختلف مؤثر است. با توجه به اهمیت آن، شرکت‌های تولیدکننده  و عرضه کننده کود اوره کرمانشاه و کود اوره پردیس ، از جمله پرهام شیمی، نقش بسیار مهمی در تأمین نیازهای بازار و ارائه محصولات با کیفیت دارند. امیدواریم با خواندن این مقاله، دیدگاه شما نسبت به اهمیت و کاربردهای گسترده کود اوره و نقش پرهام شیمی در تأمین آن، بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید