اسید صنعتی قوی موجود در بازار

اسید صنعتی قوی موجود در بازار،قبل از هر توضیحی بهتر است با اسید و ساختار اصلی آن آشنا شوید. خوب است بدانید که در واقع اسید نوعی ماده شیمیایی ترش مزه است و خاصیت خورندگی بالایی دارد. اغلب اسیدها از یک اتم هیدروژن تشکیل شده‌اند که می‌تواند آزاد شود تا از این طریق یک کاتیون و آنیون در آب تولید شود. مد نظر داشته باشید که هر قدر غلظت یون‌های هیدروژن که توسط یک اسید تولید می‌شوند، بیشتر باشد، میزان اسیدیته آن بیشتر و pH محلول کمتر خواهد بود. در این مطلب قصد داریم شما را با اسیدهای قوی و ضعیف آشنا سازیم.

 

اسید قوی چیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟

اسید قوی نوعی ماده شیمیایی است که در واکنش با آب قادر است هیدروژن بیشتری آزاد نماید. این اسید می‌تواند به طور کامل در محلول‌های آبی دیونیزه شود. ضمن این که دارای PH کمتری است. pka بالاتری دارد، دریافت کننده الکترون می‌باشد و دارای خورندگی زیادی است.

توجه داشته باشید که اسیدهای قوی در یون‌های خود در آب از یکدیگر جدا می‌شوند و قادر هستند که یک یا چند پروتون (یا همان کاتیون هیدروژن) در هر مولکول ایجاد کنند. جالب است بدانید که در کل تنها ۷ اسید قوی رایج وجود دارد.

که این اسیدهای قوی شامل اسید سولفوریک، اسید هیدروکرومیک، اسید کلریک، اسید هیدروکلریک، اسید نیتریک، اسید هیدروودیک و اسید پرکلریک هستند.

در اثر واکنش بین هیدروژن و هالوژن اسید ضعیفی به‌وجود می‌آید که اسید هیدروفلوئوریک (HF) نام دارد. البته توجه داشته باشید که اسید هیدروفلوئوریک از نظر فنی اسید ضعیف بسیار قدرتمند و بسیار خورنده است.

 

اسید ضعیف به چه اسیدهایی گفته می‌شود؟

اسیدهای ضعیف کاملا در آب یونیزه نمی‌شوند. به عنوان نمونه، HF قادر است در آب به یون‌های  H و F تبدیل گردد، ولی مقداری از آن به شکل یونیزه نشده در محلول به جای می‌ماند، در نتیجه اسید قوی نیست. مد نظر داشته باشید که اسیدهای ضعیف در مقابل اسیدهای قوی دارای تنوع بیشتری هستند. از رایج‌ترین انواع اسید که کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند. و از آن‌ها به‌وفور استفاده می‌شود، می‌توان اسید فسفریک، اسید سیتریک، اسید آسکوربیک، استئاریک اسید و غیره را نام برد.

در مقابل اسیدهای قوی باید بیشتر احتیاط را رعایت کنید!

رعایت احتیاط بیشتر خصوصا در صورت کار با اسیدهای قوی که به‌طور کامل با آب واکنش نشان می‌دهند، حایز اهمیت است. بایستی توجه داشته باشید که هرگز اسید سولفوریک و آب را با هم مخلوط نکنید. زیرا مخلوط کردن این دو با یکدیگر کار بسیار خطرناکی است. چون این اسید بسیار خورنده است و خیلی سریع می‌تواند پوست و لباس را بسوزاند. در زمان مخلوط کردن اسید سولفوریک یا اسید قوی دیگر، باید با یک حجم آب به اندازه کافی بزرگ آغاز نمایید تا از این طریق گرمای واکنش جذب شود. در نهایت اسید را در مقادیر کمی بیفزایید و قبل از افزودن مقادیر بیشتر محلول را به طور کامل به‌هم بزنید.

 

فروش اسید صنعتی قوی

برای خرید اسید صنعتی قوی و خرید اسیدسولفوریک  شما عزیزان می‌توانید با انتخاب بسته بندی مورد نظرتان از قیمت آن اطلاع یابید. همچنین در صورتی که تمایل دارید، می‌توانید با شماره‌های شرکت تماس بگیرید و از قیمت روز اسید مطلع گردید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید