تاثیر covid-19 برای مصرف آب اکسیژنه چیست؟

تاثیر covid-19 برای مصرف آب اکسیژنه چیست؟ این سوالی است که قصد داریم در این مطلب به بررسی آن بپردازیم. خوب است بدانید که آب اکسیژنه یکی از رایج‌ترین مواد شیمیایی که اغلب مردم جامعه با آن آشنا هستند. از این ماده بیشتر در صنایع مختلف و حتی مواد غذایی استفاده می‌شود. اما این ماده در دوران کرونا بسیار مورد استفاده در صنعت مواد شوینده قرار گرفته است. و شرکت‌های بسیاری به تولید این ماده مشغول شده‌اند.

بیماری کووید-۱۹

به طور حتم اطلاع دارید که بیماری کووید-۱۹ نوعی بیماری مسری است که از طریق تماس با ذرات تنفسی فرد مبتلا به دیگران سرایت می‌کند. در نتیجه مسواک نقش موثری در انتشار بیماری دارد. علاوه بر آن ضدعفونی کردن دستان با مواد ضدعفونی کننده تا حد زیادی به افراد در خصوص جلوگیری از این بیماری کمک می‌کند.

آب اکسیژنه چیست؟ چه کاربردی دارد؟

آب اکسیژنه ماده ای است که از ترکیب هیدروژن و اکسیژن ایجاد می‌شود و فرمول شیمیایی آن H2o2  است. این ماده شیمیایی از نظر ظاهری مایعی است بی رنگ با طعمی تلخ. هیدروژن پراکسید در واقع نوعی ماده اکسید کننده قوی است که از آن در صنعت خصوصا در حوزه پزشکی استفاده می‌شود.

آب اکسیژنه چنان چه در نزدیکی نور قرار گیرد، سریع تجزیه می‌شود؛ بدین منظور برای نگهداری از آن از  شیشه‌هایی که رنگ تیره‌ای دارند، استفاده می‌کنند.

تاثیر covid-19 برای مصرف آب اکسیژنه

کاربردهای مختلف آب اکسیژنه در صنایع

هیدروژن پراکسید در صنایع کارربد گسترده‌ای دارد.و از آن در انواع محصولات از قبیل خیر دندان‌ها، رنگ مو، سفید کننده‌ها، مواد پاک کننده و شوینده و حتی دهان شویه‌ها، تصفیه آب و دیگر مصارف صنعتی نیز استفاده می‌شود. هیدروژن پراکسید در تهیه ضد عفونی کننده‌ها کاربرد دارد و حتی از آن به منظور ماده سفید کننده در بعضی محصولات غذایی استفاده می‌کنند.

کاربرد در مواد غذایی

از این ماده به دلیل برخورداری از خاصیت اکسید کنندگی زیاد، به‌عنوان ماده سفید کننده در تهیه مواد غذایی  استفاده می‌شود.

کاربرد در صنایع کشاورزی

از هیدروژن پراکسید به منظور پاشیدن بر روی محصولات کشاورزی استفاده می‌شود.که سبب کنترل انواع آفات و بیماری‌های گیاهی می‌شود.

کاربرد در لوازم آرایشی و بهداشتی

از این ماده شیمیایی در تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می‌شود. زیرا از خاصیت ضد عفونی کننده و سفید کننده مناسبی برخوردار می‌باشد.

کاربرد در معدن

امروزه از آب اکسیژنه به عنوان منبع اکسیژن و هم ماده اکسید کننده در صنایع معدنی استفاده می‌شود.

کاربرد در صنعت کاغذ و خمیر کاغذ

در صنایع کاغذسازی، این ماده شیمیایی به عنوان یک ماده سفید کننده همه کاره برای سفید کردن خمیر کاغذ به‌کار می‌رود.

کاربرد در مواد شوینده و ضدعفونی کننده

هیدروژن پراکسید کاربری ضد عفونی کننده دارد و از آن برای درمان التهاب لثه و ضد عفونی کردن آب نوشیدنی نیز استفاده می‌گردد. ضمن این که به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی که دارا است.در زمان اوج بیماری کرونا بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.و  تاثیر covid-19 برای مصرف آب اکسیژنه در دوران کرونا برای ضدعفونی کردن  بسیار بوده است.

نتیجه گیری و تاثیر covid-19 برای مصرف آب اکسیژنه 

همان طور که گفته شد آب اکسیژنه کاربردهای متعددی دارد .و از آن برای مصارف سفید کنندگی و ضدعفونی کنندگی استفاده می‌شود. در دو سال اخیر مصرف این ماده شیمیایی به دلیل بیماری همه گیر کرونا افزایش یافته و باعث شده تا تولید آن نیز افزایش یابد. در این مطلب سعی کردیم به کاربرد این ماده شیمیایی و تاثیر آن در بیماری کرونا بپردازیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید و موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید:

تأثیر COVID-19 برای مصرف پرکلرین چیست؟

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید