کود سولفات آهن

کود سولفات آهن

از کود سولفات آهن به طور معمول در چمنزارها و چشم اندازها استفاده می‌کنند. مد نظر داشته باشید که از کود سولفات به‌منظور رفع مشکل کلروز (که همان زرد شدن برگ‌های گیاهان است) استفاده می‌شود. در گیاهان نقش آهن بسیار پررنگ است و در انتقال الکترون فتوسنتزی، تنفس، تشکیل کلروفیل و واکنش‌های آنزیمی به‌کار می‌رود. آهن  (Fe)به علت کاربرد آن در تشکیل کلروفیل و فتوسنتز، به طور معمول به‌منظور تقویت فضای سبز بدون افزایش رشد گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب قصد داریم تا حدودی شما را یا کود سولفات آهن آشنا کنیم. همراه ما باشید.

کود سولفات آهن چیست؟ چرا از آن استفاده می‌کنند؟

سولفات آهن که آن را با نام آهن سولفات نیز می‌شناسند،که یک نوع از سولفات ها می باشد. نوعی نمک است که به عنوان یک هپاتیدرات یافت می‌شود. در واقع هپاتیدرات نوعی ترکیب شیمیایی می‌باشد که متشکل از هفت مولکول آب است. فرمول شیمیایی آن  FeSO4است. از این کود بیشتر در صنعت پزشکی ، تولیدی و باغداری استفاده می‌شود. خوب است بدانید که از سولفات آهن نیز تحت کود دانه‌ای نیز استفاده می‌شود در واقع کودی مفید و مناسب در صنعت باغداری و کشت و زرع است.

این کود به اسیدی شدن خاک‌های قلیایی کمک می‌کند و شرایط مناسبی را برای گیاهان و رشد آن‌ها فراهم می‌سازد. این کود از نظر اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه است و از آن برای کنترل خزه و جلبک استفاده می‌شود.

 

کود سولفات آهن پودری

کود سولفات پودری نوعی کود آهن است که برای استفاده در کشاورزی بسیار مناسب است. انواع مختلفی از این کود برای تقویت گیاهان به‌کار برده می‌شود. اما بهترین و پرکاربردترین نوع آن که بیشترین کاربرد را در تقویت خاک عهده دار است، سولفات آهن ۷ آبه ۲ ظرفیتی است که آن را با نام سولفات آهن آبدار نیز می‌شناسند. سولفات آهن را با نام زاج سبز نیز می‌شناسند و به‌طور معمول یکی از محصولات جانبی صنایع ذوب آهن و تولید استیل است.

کود سولفات آهن

 

طریقه مصرف کود سولفات آهن چگونه است؟

خوب است بدانید که در حال حاضر کود شیمیایی یا زاج سبز به عنوان ارزان‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین کود برای استفاده کشاورزان و باغداران مطرح است. این کود علاوه بر این که ارزان است، استفاده از آن ساده و آسان است و از قابلیت ترکیب پذیری بسیار خوبی با انواع کود حیوانی و کود آلی برخوردار است. از طرف دیگر، کود سولفات آهن به‌دلیل داشتن خاصیت اسیدی، از این توانایی برخوردار است. که ضمن کاهش پی اچ خاک، قدرت جذب عناصر ضروری و ریز مغذی‌ها را از طریق گیاهان افزایش دهد. مد نظر داشته باشید که زاج سبز یک کود بسیار مفید و کم زیان با قیمت ارزان است که در بازار یافت می‌شود.

طریقه مصرف سولفات آهن را بدانید!

گل و سبزیجات

برای گل و سبزیجات، بایستی مقدار ۲ قاشق غذاخوری از این کود به‌ازای هر ۱۰ متر مربع از زمین کشاورزی به‌کار رود. بدین منظور، لازم است که کود آهن را به خوبی با آب و خاک مخلوط کنید.

 درخت و درختچه

نیم تا یک قاشق چای خوری کود سولفات آهن را در یک گالن آب حل کنید.و سپس آن را در اطراف ریشه درخت بپاشید.

چمن

برای چمن، دو فنجان سولفات آهن را در سه گالن آب حل نمایید .و در هر ۱۰۰ متر مربع از زمین چمن کاری شده استفاده کنید.

 

قیمت خرید کود سولفات آهن

در صورتی که تمایل دارید تا از قیمت خرید کود شیمیایی سولفات آهن قیمت سولفات آهن مطلع شوید، می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش سولفات آهن در ارتباط باشید. همکاران ما به سوالات شما عزیزان در اسرع وقت پاسخ خواهند داد. محصولات ما با کیفیت بالا و قیت مناسب در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد. هم اکنون می توانید ضمن تماس با شرکت، سفارش خود را نیز ثبت کنید. سفارشات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما هموطنان گرامی تحویل می‌گردد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۴ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید