خواص گلیسیرین ‌چیست؟ و کاربرد آن در صنعت تولیدات آرایشی و بهداشتی

از خواص گلیسیرین چه می دانید؟ آیا می دانید خواص گلیسیرین ‌چیست؟ با توجه به اینکه گلیسیرین به عنوان یکی از انواع ترکیبات شیمیایی به حساب می آید، در پرهام شیمی قصد بررسی آن را داریم.گلیسیرین را می توان به عنوان یک نوع ترکیب شیمیایی در نظر گرفت. که از مزه شیرین برخوردار است و یک ماده بی بو و بی رنگ است. در ترکیب آلی گلیسیرین ۳ نوع عامل الکلی به کار رفته است و به همین دلیل آن را در گروه پلی ال های ساده طبقه بندی می کنند.

خواص گلیسیرین ‌چیست؟  و انواع آن کدام است؟

لازم به ذکر است که گلیسیرین دارای سه نوع مختلف است و انواع آن عبارتند از:

  • گلیسیرین صنعتی
  • گلیسیرین گیاهی
  • گلیسیرین حیوانی

هر یک از انواع گلیسیرین به روش مختلفی تولید می شوند و برای موارد مختلفی به کار می روند.گلیسیرین از خواص بسیار زیادی برخوردار است.که از این جهت آن را در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می دهند؛ اگر قصد دارید از این موضوع مطلع شوید که خواص گلیسیرین ‌چیست؟با ما تا انتهای این مطلب همراه بمانید ،برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گلیسیرین چیست و از کجا تهیه کنیم؟

را بخوانید.

 خواص گلیسیرین ‌چیست؟

یکی از مهم ترین کاربرد های گلیسیرین در تولید محصولات مراقبت از پوست و مو است زیرا در این زمینه خواص بسیار زیادی در گلیسیرین وجود دارد. و برخی از آنها به شرح زیر هستند:

 

خواص گلیسیرین ‌چیست؟مرطوب کردن پوست:

استفاده از گلیسیرین بر روی پوست باعث می شود که رطوبت هوا به پوست جذب شود. در واقعگلیسیرین باعث می شود که از تبخیر شدن رطوبت پوست جلوگیری شود. با حفظ رطوبت پوست توسط گلیسیرین خشکی پوست نیز برطرف می شود.

تنظیم و متعادل کردن ph پوست:

گلیسیرین قادر است تا به متعادل سازی ph پوست بپردازد و زمانی که وضعیتph مناسب باشد، از خشک شدن پوست جلوگیری می شود و آب موجود در پوست به هدر نمی رود. زمانی که ph پوست به وضعیت تعادل برسد، بسیاری از مشکلات دیگر پوستی نیز برطرف می شوند.

جلوگیری از ایجاد اگزما:

اگزما نوعی التهاب پوستی است که معمولا به دلیل حساسیت های پوستی ایجاد می شود و در این زمینه نیز می توان از گلیسیرین بهره برد تا عوارض ناشی از اگزما را کنترل کرد.

برطرف کردن سلول های مرده پوست:

استفاده از گلیسیرین بر روی پوست باعث می شود که پروتئین های موجود در سلول های مرده تجزیه شوند و آنها از پوست خارج شوند.

رفع شکنندگی موها:

از دیگر خواص گلیسیرین ‌باید به تاثیرات مثبت آن بر روی پوست اشاره کنیم. زیرا این ماده باعث می شود که شکنندگی موها برطرف شود. و از این جهت کسانی که دچار این مشکل باشند، با استفاده از گلیسیرین و یا محصولات مراقبت از مو که حاوی گلسیرین است، قادر به برطرف کردن این مشکل خواهند بود.

خواص گلیسیرین ‌چیست؟

برطرف کردن شوره سر:

همان طور که می دانید شوره سر یک مشکل بسیار آزار دهنده است.که ابتلا به آن در میان مردم بسیار رایج است. شوره سر در واقع ذرات سفید رنگی هستند.که بر روی پوست سر و بر روی موها ایجاد می شوند و ظاهر موها را بر هم می ریزند.

با استفاده از گلیسیرین می توان برای برطرف کردن مشکل شوره سر اقدام کرد و در این خصوص میتوانید از ماسک گلیسیرین استفاده کنید.

پیشگیری از خشکی و وزی موها:

همان طور که گلیسیرین در جهت برطرف کردن خشکی مو موثر واقع می شود، از آن به جهت برطرف کردن خشکی و وزی مو نیز می توان استفاده کرد. با استفاده از گلیسیرین می توان حتی رطوبت مورد نیاز برای مو را نیز تامین کرد و به این شکل از شر موهای خشک و شکننده خلاص شد.

افزایش رشد مو:

گلیسیرین در صورتی که به همراه روغن نارگیل استفاده شود، برای افزایش رشد مو موثر است. و می توانید به کمک آن در رشد مو موثر واقع شوید.

 

سخن پایانی:

ما در این بخش به خواص گلیسیرین ‌چیست؟ پرداختیم و به این مطلب باید اشاره کنیم که خواص گلیسیرین نه تنها در زمینه پوست و مو بلکه در امور دیگر نیز قابل توجه است .و در واقع این خاصیت ها باعث شده اند تا از گلیسیرین در صنایع مختلف به وفور استفاده شود.

مجموعه پرهام شیمی وارد کننده و عرضه کننده انواع مواد شیمیایی از جمله گلیسیرین است که در صنعت تولیدات لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد فراروانی دارد .تولید کنندگان و همکارارن فعال در این حوزه  می توانید از این مجموعه به منظور تهیه گلیسیرین اقدام کنید. انواع دیگر مواد شیمیایی نیز در این مجموعه عرضه می شوند که در قسمت محصولات میتوانید آنها را مشاهده کنید.

 

 

 

 

خواص گلیسیرین ‌

کاربرد گلیسیرین در صنعت تولیدات آرایشی و بهداشتی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۹ از ۵
از مجموع ۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید