کربنات سدیم سبک

کربنات سدیم سبک یکی از انواع کربنات سدیم هااست .نام دیگر ایم محصول سوداش می باشد. که توسط شرکت تجارت پرهام شیمی به فروش می رسد.دراین مقاله به ویژگی ها و کاربرهای این ماده شیمیایی خواهیم پرداخت.که از نمک معمولی تولید می شود.برای خرید کربنات سدیم سبک و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنالیز و نحوه فروش این ماده با شماره های ۰۹۱۲۲۰۷۴۳۱۲ و ۰۲۱۶۵۳۵۱۳۰۰ تماس گرفته و با کارشناسان ما درارتباط باشید .

کربنات سدیم سبک|کربنات سدیم سبک چیست؟|پرهام شیمی

به احتمال زیاد می‌دانید که کربنات سدیم یک ماده با کاربردهای بسیار است. که از آن در زمینه‌های گوناگونی استفاده می‌شود. حال شاید در این حین نام سبک و سنگین را نیز شنیده باشید. و از همین جهت برای شما سوال پیش آمده باشد که کربنات سدیم چیست؟ وکربنات چه کاربردی دارد؟ به همین دلیل تصمیم گرفتیم اطلاعاتی را در رابطه با این ماده در اختیار شما قرار دهیم تا به طور کامل با آن آشنا شوید.

سدیم کربنات سبک

آشنایی با کربنات سدیم سبک

همان‌طور که گفته شد، سدیم کربنات سبک یکی از انواع کربنات سدیم سبک به حساب می‌آید که از ویژگی و خواص ویژه‌ای برخوردار است. این ماده در مقایسه با کربنات سدیم سنگین، دانه‌های سفید رنگ ریزتر و ظریف‌تری دارد و در فرایند تولید بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید متذکر شد که نوع سبک وسنگین  از نظر ترکیب شیمیایی با یکدیگر تفاوت ندارند و یکسان هستند و تفاوت سدیم سبک و سنگین تنها در مواردی چون حجم و چگالی به نظر می‌رسد.

کربنات سبک چگالی برابر با ۰٫۷۷ گرم بر سانتی‌متر مکعب دارد.که این میزان تقریبا نصف چگالی کربنات سدیم سنگین به نظر می‌رسد. از نظر اندازه نیز تفاوتی میان این دو نوع وجود ندارد و تنها موضوع دیگر که می‌توان به آن اشاره داشت حجم آن ها است که نوع سبک نسبت به نوع سنگین حجم بیشتری دارد.

کاربردهای در نظر گرفته شده Sodium carbonate

کاربرد کربنات سدیم سبک در صنایع مختلف بیش از آن چیزی است. که شما فکر می‌کنید. در ادامه به برخی از زمینه‌هایی که این ماده در آن‌ها استفاده می‌شود، اشاره خواهیم داشت تا با آن‌ها آشنا شوید.

تولید مواد شوینده: نوع سبک Sodium carbonate یکی از انواع ماده‌هایی به حساب می‌آید. که از خاصیت پاک‌کنندگی بالایی برخوردار است. و در زمان ترکیب با آلودگی‌ها و کثیفی، می‌تواند به خوبی سبب پاکیزگی شود. همچنین باید متذکر شد که این ماده قابلیت امولسیون کنندگی بالایی نیز دارد. و از همین جهت می‌تواند لکه‌های روغنی و آلودگی‌هایی که بر روی لباس و پارچه دیده می‌شود را به خوبی پاک کند.

قابلیت نرم کردن آب: به احتمال زیاد می‌دانید که آب حاوی ترکیباتی چون کلسیم و منیزیم، آب سخت به حساب می‌آید که امکان سختی گیری برای یون‌های موجود در آن وجود ندارد؛ بنابراین باید از ماده‌ای استفاده کرد که قابلیت نرم‌کنندگی آب را داشته باشد. کربنات سدیم یکی از این انواع ماده‌ها به حساب می‌آید که استفاده از آن در آب می‌تواند منجر به نرم شدن آب و حذف شدن یون‌هایی چون Mg۲+ و Ca۲+ شود. کربنات سدیم سبک کاربردهای دیگری چون استفاده در صنعت غذایی، دارویی، درمانی، تولید مواد شیمیایی و … را نیز دارد و از همین جهت به عنوان یک ترکیب پرکاربرد شناخته می‌شود.

سدیم کربنات سدیم

 

سدیم کربنات را از کجا تهیه کنیم؟

شاید برای شما این سوال پیش آید که سدیم کربنات را از کجا تهیه کنیم؟ و کدام سایت و فروشگاهی وجود دارد که به فروش کربنات سدیم سبک مراغه بپردازد؟ در این راستا ما برای شما پیشنهادی داریم و آن خرید کربنات سدیم سبک از سایت پرهام شیمی است.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان پرهام شیمی میتوانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

نکته‌ای دیگر در رابطه با این ماده وجود دارد و آن این است. که تولید کربنات سدیم سبک در بسیاری از کشورها صورت می‌گیرد. و از آن جایی که یک ترکیب پرکاربرد به حساب می‌آید. تولید و صادرات آن درآمد خوبی را به همراه داشته است.

پرهام شیمی عرضه کننده کربنات سدیم

باید متذکر شد که آمریکا اولین تولید کننده کربنات سدیم به حساب می‌آید. که رتبه اول در صادرات را به خود اختصاص داده است. و مکزیک از طرف دیگر رتبه اولین وارد کننده کربنات سبک را دارد. با توجه به چنین موضوعاتی، قیمت کربنات سدیم سبک، را نمی‌توان به طور دقیق بیان کرد.و برای مطلع شدن از آن باید با فروشگاه  پرهام شیمی د ارتباط برقرار کنید. در آخر امیدواریم این مقاله برای شما کارآمد بوده باشد و بتوانید از آن بهترین استفاده را ببرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید