پلی اکریل امید

پلی اکریل امید

پلی اکریل امید  PAMچیست|پلی اکریل امید|فروش پلی اکریل امید|پرهام شیمی

پلی آکریل آمید (Polyacrylamide) که با نام مخففPAM  نیز شناخته می‌شود. یک پلیمر آلی است که از مونومرهای آکریلامید تشکیل شده است.که از قسمت انتهایی به یکدیگر متصل هستند. در دمای اتاق پلی اکریل امیدبه شکل جامد شیشه‌ای می‌باشد. ولی خوب است بدانید که با تغییر در روش‌های تولید این محصول به اشکال مختلف به صورت پودر سفید، دانه‌های شفاف و ورقه ورقه حاصل می‌شود. این پلیمر در صورتی که در دمای ۲۱۰ درجه سانتی گراد است .و به دور از حضور اکسیژن، قرار بگیرند به صورت ذرات کربنی سیاه رنگ تغییر شکل خواهند داد. پلی آکریل آمیدها در حالت‌های مختلف مانند مایع، قرص، پودر و امولسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند.فروش تخصصی پلی الکترولیت (پلی اکریل آمید) پرهام شیمی،شرکت پرهام شیمی بزرگترین شرکت وارد کننده پلی الکترولیت (پلی اکریل امید) در ایران می باشد .جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ( پلی الکترولیت ) با شرکت پرهام شیمی تماس بگیرید .

پلی اکریل امیدپلی الکریل امید یا پلی الکترولیت

خواص شیمیایی   PAM

شاید تمایل داشته باشید، بدانید که خواص شیمیایی پلی آکریل امید چیست؟ این محصولات چه ویژگی دارند؟ در پاسخ به این سوالات بهتر است بدانید که پلی اکریل آمید PAM در برابر حرارت مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. این در حالی است که فرم جامد نامPAM  در صورتی که در دمای ۲۲۰ تا  ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد قرار گیرد، حالت نرمی به خود می‌گیرد. علاوه بر آن محلول پلی آکریل آمید در صورتی تجزیه می‌شود.که در دمای بیشتر از ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد قرار گیرد.

پلی آکریل آمید در آب حل می‌شود اما در برخی ماده‌ها همانند زایلن، بنزین، نفت سفید، بنزن، تولوئن و سوخت دیزل، نامحلول است. همچنین PAM با قلیاها در صورت هیدرولیز جزئی از خود واکنش نشان می‌دهد.

خواص فیزیکی پلی اکریل امید  PAM یا پلی الکترولیت

پلی آکریل آمید از خواص فیزیکی مانند ثبات و پایداری، حلالیت در آب و سمیت برخوردار است. در زیر به توضیحات مختصری در خصوص هر یک از این خواص فیزیکی می‌پردازیم.

  1. ثبات و پایداری

یکی از مهم‌ترین خواص پلی آکریل آمید این است که اگر در دمای بالا قرار نگیرد، از این قابلیت برخوردار است .که برای مدت زمان زیادی به صورت پودر ثابت و پایدار بماند. در واقع جذب رطوبت در این پلیمر در میزان متوسطی قرار دارد. اگر این پلیمر در حالت محلول باشد و میزان غلظت آن از ۱۷٪ بیشتر شود، تا مدت زمان بیشتر از یکسال می‌تواند بدون تغییر در ویسکوزیته حفظ شود.

پلی آکریل آمید در pH ۳ تا ۹ از ثبات و پایداری بسیار خوبی برخوردار است .و در صورت قرار گرفتن در شرایطی که pH بالا باشد، میزان ویسکوزیته آن به تدریج زیاد می‌گردد.

  1. حلالیت در آب

پلی آکریل آمید (Polyacrylamide) در آب محلول می‌باشد و از پایداری حرارتی بسیار مناسبی برخوردار است. محلول آبی PAM ترکیب شفافی است که رنگ روشنی نیز دارد. ضمن این که در صورت افزایش وزن مولکولی پلیمر، ویسکوزیته آن افزایش پیدا می‌کند.

  1. سمیت

پلی آکریل آمید PAM در حالت عادی سمی نیست. ولی در صورتی که دربرگیرنده مونومرهای پلیمریزه باشد، برای انسان‌ها مضر و سمی است. برای رفع مسمومیت آن پس از اتمام زمان آماده سازی باید میزان مشخصی بی کربنات سدیم به آن بیفزاییم تا مونومرهای سمی را از بین ببریم.

کاربردهای پلی اکریل آمید

یکی از مهم‌ترین کاربردهای پلی آکریل آمید (Polyacrylamide)، شناورسازی مواد جامد در مایع است. به عنوان مثال از روش به منظور تصفیه آب، جداسازی مواد جامد از مایعات در بخش‌های فاضلاب شهری و صنعتی، کاغذسازی و پرینت صفحه استفاده می‌شود.

نحوه عملکرد پلی اکریل آمید(فلوکولانت)

در واقع PAM به عنوان یک پلیمر کاتیونی، قادر است .سرعت ته نشینی باکتری‌ها را افزایش داده به بهبود جذب سلول‌های باکتریایی، مواد جامد معلق و قطعات سلول کمک کند. از پلیمرهای کاتیونی به طور وسیع و گسترده برای از بین بردن و پاکسازی ارگانیسم‌های مضر از آب استفاده می‌شود.

پلی اکریل آمید PAM از کاربردهای وسیع و مختلفی در صنعت برخوردار است .که از مهم‌ترین این کاربردها می‌توان به استفاده آن در صنعت تصفیه آب، صنعت تولید نفت، بخش کشاورزی،تولید ژل در پزشکی، کاغذ سازی، معدن، حفاری و غیره اشاره کرد.

کاربرد پلی اکریل آمید در کاغذسازی

کاربرد پلی اکریل امید در کاغذ سازی

پلی آکریل آمید کاتیونی:به دیل اینکه پلی اکریل آمید آنیونی نمیتواند جاذبه مستقیمی بین خود و الیاف کاغذ سازی ایجاد کند،برای ماندگاری از پلی اکریل آمید کاتیونی یا پلی الکترولیت کاتیونی استفاده میشود.برا ی پیشگیری از نیاز به ماده  کاتیونی ، با تغییر بعضی از گروه های آمیدی به گروه های کاتیونی ، پلی اکریل آمید تولید میکنند.

پلی آکریل آمیدآنیونی:

پلی اکریل آمید آنیونی اولین بار با کوپلیمر کردن اکریل آمید با اکریلیک اسید تولید شد و به وجود آمد.که درآن گروه COOHاکریلیک اسید به جای گروه های CONH2  میشود. بنابراین در این pH تمام گروههای آنیونی پلی اکریل آمید یونیزه نمیشوند. ولی در شرایط کاغذسازی قلیایی pH پلی اکریل آمید آنیونی بهطور کامل یونیزه و دارای بار منفی میشود.

پلی اکریل امید

 

خرید پلی آکریل امید

هم اکنون در کشور ما برخی شرکت‌ها واردکننده پلی اکریل امید |پلی الکترولیت|فلوکولانت هستند .شرکت پرهام شیمی وارد کننده پلی اکریل امید از برندهای مطرح میباشد. این محصولات را از برندهای معتبر خریداری و در اختیار تولید کنندگان گرامی قرار می‌دهند.شما عزیزان می‌توانید، جهت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید پلی آکریل آمید یا استعلام قیمت پلی آکریل آمید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند و به شما هموطنان گرامی مشاوره و راهنمایی‎‌ لازم را ارائه می‌دهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۹ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید