کاربرد پلی الکترولیت در نفت و گاز

کاربرد پلی الکترولیت در نفت و گاز

پلی الکترولیت در نفت و گاز و پتروشیمیو به طور کلی کاربرد زیادی در بخش های مختلف دارد. از پلی الکترولیت برای جدا کردن ذرات سبک، سنگین، چربی و رنگ و مواردی از این قبیل استفاده می شود. پلی الکترولیت یکی از قوی ترین مواد پلیمری منعقد کننده است. و از قدرت بسیار زیادی در لخته سازی ذرات کلوئیدی برخوردار است. استفاده از این ماده منجر به بهبود روند تولید محصولات پتروشیمی و تصفیه پساب های آن شده است. ما در این مقاله به اصلی ترین کاربرد های پلی آکریل آمید در پالایشگاه های نفت و گاز می پردازیم. و اطلاعاتی از این قبیل را به شما عزیزان ارائه می دهیم، پس با ما همراه باشید.

دلایل کاربرد پلی الکترولیت در نفت و گاز

در پالایشگاه های نفت و گاز و پتروشیمی و در محیط های صنعتی ذرات معلق روغن، چربی، سبک و سنگین و… در روند تولیدات محصول وجود دارد. این ذرات می ‌توانند در روند تولیدات محصول و تصفیه پساب ها مشکل ساز باشند. همانطور که گفتیم  پلی الکترولیت یکی از قوی ترین مواد منعقد کننده است. که شرایط را برای جدا سازی این ذرات از محیط فراهم خواهد کرد.

پلی الکترولیت که همان مواد پلیمری است، بعد از ورود به مخازن تولید محصولات پتروشیمی و پالایشگاه ها بین ذرات معلق در محیط، اتصال و پل ایجاد می کند. بعد از اتصال این ذرات زنجیره های پلیمری، لخته های سنگین به وجود می آید. که می توان آن ها را به تجهیزاتی خاص جمع آوری کرد. یکی از دلایل استفاده از پلی الکترولیت در پالایشگاه های نفت و گاز و پتروشیمی، سرعت بسیار بالا لخته کردن ذرات و مقرون و به صرفه بودن و منعقد سازی آن است.

کاربرد پلی الکترولیت در حذف رنگ محصولات پتروشیمی

کیفیت رنگ در صنعت تولید محصولات پتروشیمی اهمیت زیادی دارد. اگر ذرات چربی و غیره در آن وجود داشته باشند سبب کدر شدن این محصولات خواهند شد. یکی از مهم ترین کاربرد پلی الکترولیت در صنعت پتروشیمی، جداسازی ذرات معلق است که در نهایت سبب بهبود رنگ و کاهش کدورت آن خواهد شد. ذرات معلق در تولید فرآورده های پتروشیمی دارای بارهای هم نام هستند. به همین دلیل این ذرات یکدیگر را دفع می کنند. بهتر است بدانید که وزن این ذرات بسیار کم است؛ از همین رو ممکن است به صورت طبیعی ته نشین شوند‌. به منظور آسان سازی جداسازی و ته نشینی ذرات، از پلی الکترولیت که بهترین منعقد کننده و لخته ساز قوی است استفاده می شود.

کاربرد پلی الکترولیت در نفت و گاز

کاربرد پلی الکترولیت در پالایشگاه های نفت و گاز

یکی دیگر از کاربرد پلی الکترولیت در صنعت نفت و گاز و پالایشگاه ها است. در این صنعت در مراحل استخراج ذرات سبک و سنگین و چربی به وفور قابل مشاهده است. با ورود مواد منعقد کننده که بهترین آن پلی الکترولیت است، این ذرات همزمان قابل جدا سازی می شوند. پساب های موجود در پالایشگاه های نفت گاز حاوی مقدار زیادی ذرات کلوئیدی هستند. که بخشی از این ذرات در هنگام شستشوی سطوح و سکوها و بخش دیگر آن در روند استخراج تولید می شوند. ورود این ذرات به دریا و پساب پالایشگاه های نفت و گاز تاثیر بسیار بدی بر سلامت آب و آبزیان و همچنین محیط زیست خواهد گذاشت.

مهم ترین کاربرد های الکترولیت در صنعت نفت و گاز

یکی از مهم ترین کاربرد های الکترولیت در صنعت نفت و گاز، هدایت چربی به سطح روی آب و لخته کردن آن ها است. پس از اینکه ذرات به سطح آب منتقل شدند توسط تجهیزات مختلف مانند اویل اسکیمر قابل جمع آوری هستند. نوع پلی الکترولیتی که مورد استفاده قرار می گیرد، به نوع ذرات و مواد جامع و کلوئید ها بستگی دارد. مقدار مواد پلی الکترولیت هم ارتباط مستقیمی با تعداد و حجم ذرات کلوئیدی دارد .که با نمونه برداری و روش های مختلفی به طور دقیقی اندازه گیری خواهد شد.

همانطور که گفتیم پلی الکترولیت کاربرد فراوانی دارد. از این رو از اهمیت بسیار بالایی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی برخوردار است. مجموعه ما به دلیل اهمیت بسیار الکترولیت، این ماده را با بالاترین کیفیت و درجه خلوص به شما عزیزان ارائه می ‌دهد. برای خرید این محصول می توانید با کارشناسان تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید