روش ساخت محلول ضد عفونی کننده دست

روش ساخت محلول ضد عفونی کننده دست

 

روش ساخت محلول ضد عفونی کننده دست چگونه است؟ از چه موادی برای ساخت محلول ضد عفونی کننده دست استفاده می شود؟ در مجموعه پرهام شیمی که ارائه دهنده، وارد کننده و عرضه کننده انواع مواد شیمیایی است قصد داریم که به بررسی روش ساخت محلول ضد عفونی کننده دست بپردازیم. تا از موادی که برای ساخت این ماده استفاده می شود، آگاه شوید و شناخت بهتری نسبت به آن پیدا کنید.

در سال های اخیر مواد شیمیایی مختلفی برای ضد عفونی کردن دست و شست و شوی دست به وجود آمده اند. که محلول ضد عفونی کننده دست یکی از مهم ترین آنها است که با شیوع ویروس کرونا از این ماده ضد عفونی کننده بسیار می شود .و استفاده از آن در میان مردم افزایش پیدا کرده است.

 

مواد شیمیایی موجود در  محلول ضد عفونی کننده دست:

 

محلول ضد عفونی کننده دست و یا اسپری و ژل ضد عفونی کننده دست از ترکیبات مختلفی ساخته می شوند .که مهم ترین این ترکیبات از قبیل زیر هستند:

  • اتانول و یا الکل در واقع حکم ضد عفونی کننده را دارد
  • آب اکسیژنه و یا پراکسید هیدروژن به منظور از بین بردن آلودگی ها و باکتری ها به کار می رود
  • گلیسرول یا گلیسیرین که به منظور نرم کردن پوست دست استفاده می شود
  • آب مقطر و یا همان آب جوش سرد شده برای ترکیب کردن مواد شیمیایی مورد نظر به کار می رود
  • ایزو پروپیل الکل
  • رنگ خوراکی به منظور ایجاد رنگ در محلول برای متمایز شدن آن از دیگر محلول ها و زیبایی آن استفاده می شود

 

این مواد شیمیایی از مهم ترین ترکیباتی هستند که برای ساخت محلول ضد عفونی کننده دست استفاده می شوند. که آنها را بر اساس فرمول های مختلفی با هم ترکیب می کنند تا ضد عفونی کننده دست تولید شود.

 

 

روش ساخت محلول ضد عفونی کننده دست

روش ساخت محلول ضد عفونی کننده دست:

روش ساخت محلول ضد عفونی کننده دست به این شکل است که در ابتدا الکل را به میزان مورد نیاز در یک بطری بزرگ تا درجه نشانگر مورد نظر آن می ریزند. و سپس آب اکسیژنه به آن اضافه می کنند.پس از افزودن این ترکیبات نوبت به افزودن گلیسرول می شود که یک ماده چسبناک است. و به دیواره استوانه مورد نظر می چسبد اما با استفاده از آب مقطر  استریل شده این مشکل را برطرف می کنند و باعث می شوند که گلیسرول از دیواره های مخزن جدا شود.

لازم به ذکر است که در این مرحله باید مخزن مورد نظر به میزان ۱۰ لیتر از آب مقطر پر شود. و پس از آن باید درب مخزن گذاشته شود تا آب مقطر تبخیر نگردد.با پایان یافتن این مرحله نوبت به تکان دادن مخلوط است تا مواد به کار رفته در آن با هم به خوبی ترکیب شوند. که پس از انجام این کار بلافاصله محلول را در ظروف مورد نظر آن می ریزند.  بطری ها را به مدت ۷۲ ساعت قبل از مصرف و عرضه به بازار قرنطینه می کنند.با قرنطینه شدن بطری ها اسپور موجود در الکل و یا بطری از بین می رود. و در نهایت محصول مورد نظر تولید می شود.

در مرحله آخر یعنی پس از طی شدن مراحل فوق با استفاده از یک الکل سنج غلظت نهایی محلول مورد بررسی قرار می گیرد. تا به میزان مورد نظر از هر موادی در آن وجود داشته باشد .و میزان الکل موجود در آن نیز مناسب باشد.

 

سخن پایانی درباره روش ساخت محلول ضد عفونی کننده دست  :

 

روش ساخت محلول ضد عفونی کننده دست را برای شما عزیزان در مجموعه پرهام شیمی مورد بررسی قرار دادیم. تا با ترکیبات شیمیایی به کار رفته در این محلول آشنا شوید. و با اطمینان خاطر از عدم وجود عارضه در آن به مصرف محلول ضد عفونی کننده دست بپردازید.

در بخش پایانی باید به این مساله نیز اشاره کنیم که انواع ژل، محلول و اسپری ضد عفونی کننده دست فاقد عارضه هستند. و استفاده از آنها میتواند شما را از آلودگی ها و بیماری ها دور کند. اما توجه داشته باشید که این محلول ها در انواع مختلف می توانند باعث بروز خشکی پوست دست گردند. و بهتر است که به میزان خیلی زیاد از آن استفاده نکنید. بلکه فقط در مواقع ضروری یعنی مواقعی که به آب دسترسی ندارید از این محلول استفاده نمایید.

 

بیشتر بخوانید:

ترکیب کردن کدام مواد شوینده خطرناک است؟

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع مکالمه
با کلیک در این بخش با ما ارتباط باشید